• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Tinga, jag har inte ens vågat gå in i det bageriet . Jag tycker också alldeles för mycket om bröd egentligen. Men jag tyckte att det fungerar att ta bort det eftersom man får äta många andra saker som är goda. När det gäller viktväktarna tyckte jag inte att man fick äta någonting (nästan), och då blir det så mycket svårare att hålla sin diet. Du behöver nog dina kolhydrater också, med tanke på din löpning.

Hm, räkor är ju bra ur GI synpunkt. Kanske blir det ändå. Aioli till kanske och lite grönsaker och så.

• Oupsie

Hej Vänner, skönt att du rapporterar .

• Liten med Mindre

Vänner - bra med rapport!

Telis - skräp med jobbet! Om de inte hade flyttat mitt gamla jobb till USA skulle jag föreslagit det. Får väl se om deras lösning fungerar, återkommer annars...

Muggles - Mindre vill så gärna göra saker som hon behöver hjälp med, och det går ju inte att avvisa henne hela tiden. Bläddra fotoalbum, läsa böcker, använda ficklampor. Sen har vi inte jättemycket hon kan hjälpa till med nu heller - självklart dammsugning och sånt, matlagning när det är sånt som ska göras. Men det räcker ju inte i evighet.

men men, det löser sig. Gissar att det är en insvängningsperiod när hon lär sig vara mer självständig.

Idag är mormor o mofar här o sällskapar, så maken kunde åka iväg på en aktivitet och Mindre är hemma lite rasslig. Önskar jag var så pigg som hon när jag är lite rasslig.

Grynet äter o sover, funderar på om det är så bra att han sover 3-4 timmar i sträck - äter lite o sover vidare. Sen kommer en vakenperiod på ca 3 timmar?!? Hur orkar han?

I övrigt - SNAILY - GRATTIS till eskimån! Skönt att ha en i magen o en till godo!

FruLlan - härligt att semestern var bra. Sol mat o vin skulle inte vara fel.

Fast vädret här förundrar ju med. Från -6 till +9 på några dagar. Märkligt. Hoppas isen smälter bort rejält så det går att promenera. Ska nog försöka ta mig utanför dörren idag. Är säkert hälsosamt.

Dags att titta till tröttmössan herr Grynet.

• Tinga
    Oupsie skrev 2010-03-19 12:47:23 följande:
    Tinga, jag har inte ens vågat gå in i det bageriet . Jag tycker också alldeles för mycket om bröd egentligen. Men jag tyckte att det fungerar att ta bort det eftersom man får äta många andra saker som är goda. När det gäller viktväktarna tyckte jag inte att man fick äta någonting (nästan), och då blir det så mycket svårare att hålla sin diet. Du behöver nog dina kolhydrater också, med tanke på din löpning.Hm, räkor är ju bra ur GI synpunkt. Kanske blir det ändå. Aioli till kanske och lite grönsaker och så.
    Kanske inte kardemummasnurrorna, men visst; det behövs ju en del kolhydrater när man tränar. Tur för mig! Om man är en sucker for kolhydrater kan det kanske vara bra för karaktären att inte gå in i det där bageriet, men samtidigt är det ju synd att missa alla godsakerna.
  • Vännerfan

Håller på och läser ikapp...

FruE, Säger likadant som PB. Köp inte ett hus nu tror blir för litet! Man vill ofta ha mer plats än man tror, väldigt sällan mindre.

PB, Det var jag som undrade om FET ingick. Vad synd att det inte gjorde det. Men förhoppningsvis behöver ni inte det ändå!

Telis, Fy, vad trist med ditt jobb!!! Det är kul att komma tillbaka till ett nytt, särskilt om man inte trivdes på det gamla, men det är ju attans jobbigt att söka nya och som du skriver, inte veta om man får nåt!

• fru AM

Det magiska med kolhydrater är ju att om man struntar i att äta dem så blir man inte längre så sugen på dem. Det jag i första hand längtar efter nu är FRUKT!!! Men hallon har jag googlat mig till att jag kan äta i alla fall.

Nu när jag bara kan träna ett kort pass två gånger i veckan (pga Hektor osv) så passar det rätt bra med denna diet. Men i höst när jag kan träna lite mer så kommer jag definitivt behöva kolhydrater. Vill INTE väga för lite heller.

• passionsblomman

Vänner, där trodde man ju nästan att du hade dragit iväg nu igen...

Snorkis, hur tänker du/ni runt ett barn? Är det någon särskild anledning att ni tänker att det blir ett för er?
    Bara ren nyfikenhet nu alltså.

Kolhydrater? Man blir dum i huvet om man inte äter dem säger Paolo Roberto. Man vill ju inte att han ska tycka man är korkad... *jobbar på att verka smart*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge