• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Snaily-jag testade ju bara progg en månad och kommer faktiskt inte ihåg hur det var, tog dessutom färre då.....
    Beroende på hur det utvecklas så får vi se hur vi gör med test innan TD, är dessutom iväg onsdag-torsdag (är inte alls sugen då jag måste hålla minen i två hela dagar och vara aktiv) så i såfall test på fredag. Tisdag känns tidigt även om det är RD12

• viktualia

jag förstår verkligen ert nojjande om när det är läge att testa.. själv var jag i sitsen att dag 28 var midsommarafton och jag ville dricka sprit - alltså testade jag inte förrän på söndagen dvs dag 30. Det är olika.. helt enkelt...

Snaily - *skickar över krya på dig-piller*

• Fru E

Nu middag med vännerna och husprat

Tack för att ni finns

• BrudSommar2006

Vickan, vi har napphållare även på våra mindre Ica här men det är väl olika vad de tar in i sortimentet antar jag.

Vi kör enbart med tetra för jag orkar inte stå och blanda men obs, har de väl vant sig vid tetra så vägrar de pulver sedan för pulvret har inte samma lena konsistens. Konstaterat både på våra två plus bekantas barn så jag tror verkligen att det stämmer. Så blir man sedan storkonsument antar jag att det kan bli ganska dyrt men vi kör med tetra för Iris välling också trots att det går åt en del.

• Telis

EA, det är klart att det inte är kul att få minus men jag tyckte att det var bra att tjuvtesta. Jag tänkte att om jag får minus på RD13 så kan det fortfarande vara för tidigt och hinna ändra sig till den riktiga testdagen. Samtidigt hade jag fått lite extra tid på mig att ställa in mig på att det kanske ändå skulle bli ett minus. Fast nu blev det ju ett plus istället så då slapp jag våndas i tre dagar extra.

BS, det stämmer inte på Televinken. Han äter både tetra och pulver och bröstmjölk med lika glatt humör.

• BrudSommar2006

Telis, fantastiskt, en liten matglad en!

• snaily

Telis skrev 2010-03-21 19:08:29 följande:

EA, det är klart att det inte är kul att få minus men jag tyckte att det var bra att tjuvtesta. Jag tänkte att om jag får minus på RD13 så kan det fortfarande vara för tidigt och hinna ändra sig till den riktiga testdagen. Samtidigt hade jag fått lite extra tid på mig att ställa in mig på att det kanske ändå skulle bli ett minus. Fast nu blev det ju ett plus istället så då slapp jag våndas i tre dagar extra.
    Åh nej Telis, nu sätter du griller i huvudet på mig.
  • muggles

Jag har tyvärr skött min plikt dåligt - Vänner hade messat mig vid 16-tiden att hon var påväg in till förlossningen så hon kanske har fött nu redan?! Jag har haft besök och inte haft tid att kolla mobilen.

• BrudSommar2006

Oj, helt galet, på en söndag och allt! Heja Vänner!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge