• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Frejis

Vad roligt att Vänner nu fått sin bebis. Väntar på Muggles rapport

Telis - glömde skriva det, men vilken skit med jobbet låter som en klassiker, att bli uppsagd under föräldraledigheten. Hoppas att du kan hitta någonting bättre i stället och att det blir en möjlighet til något nytt. Hur ser det ut med jobb i din bransch?

• Telis

Ore, hur gör ni med vattnet och pulvret? Är det BabySemp eller Nan ni kör med? Vi hade Nan förut men har bytt till BabySemp Lemolac, själva blandadet och skakandet gör mig inte så mycket men jag fattar inte hur man ska kunna värma vatten till 70 grader och sen kyla ner det till ättemperatur när man har en liten vrålskrikande bebis i famnen? Har dom där produktutvecklarna aldrig varit med om små hungriga barn förut? Det tar ju en eeeeeevighet att kyla ner vatten, Televinken vill inte vänta på nån mat. Han tar det som en personlig förolämpning att behöva vänta. Och vaddå 70 grader? Ska man så med en förbaskad termometer varenda gång eller?! Nej, tetrorna är ju mycket bättre, synd att inte Lemolac finns på tetra.

• Telis

Frejis, enligt lagen får dom inte säga upp mig under föräldraledigheten så jag kommer att vara anställd tills jag börjar jobba igen, då kommer jag att bli uppsagd. Dom andra kommer att bli uppsagda nu om någon månad. Det är dåligt med jobb i min bransch, fast det är ju ändå en klar fördel att bo i Stockholm och inte i ... Sveg.

• nennesjuttioåtta

Telis
    Nejjjj fy fan vad tråkigt! Hoppas det leder till något nytt och spännande och roliga(re) kollegor.
    Och jag kan nog säkert åka mer skidor, frågan är om jag får för ... höken.

September
    Hoppas att VUL överraskar med en liten blippande miniatyr-bebis!!!

Frejis
    Typiskt att en audi och IKEA skulle krocka med brunchen, Ny chans kommer säkert, magen kommer vara kvar ett bra tag till.

Hattis
    oh, det var bara jag som var i Åre, maken var hemma och sopade krukskärvor efter Nancy. Och det var ju så dåligt väder så det passade bra med ett ryck i tvättstugan, den har varit i renoveringsfasen sen före jul, tror jag. Så så himla pyssligt vet jag inte om det är.... HAHAHHAH! 8 maskiner?!??! Det tror jag aldrig att vi skulle få ihop till här. Här är det vitt, färgat 60, färgat 40 och frotté som gäller. Föga ambitiöst, alltså.

Rapport efterlyses från Vänner!!! HOHOOOOO??!?!
    Och från PB!!!! HOOOOHOOOOOOOOOOO!?!??!

Snaily
    ovitrellen ska ju hålla i sig i 14 dagar efter sprut, så om den gått ur kroppen är de tinte så konstigt om brösten slutat ömma. Alla får ju inte det som ett symptom (t ex izzie?!?!) så avvakta kraftfullt några dagar till. Vilken jobbig sjukdom du åkt på! Könstut!

Fru E
    Hur känns det?!??! har du och snaily TD samtidigt, eller hur är det?

• nennesjuttioåtta

BS
    stackars Iris, vilket skräp ni åker på hela tiden! Jag bävar mer för småbarnstidens alla sjukdomar än förlossningen, den går ju relativt snabbt över iaf...

• FruCicci

Jag kan rapportera att i går kväll kom en LILLEBROR till Prinsen.
    4110g och 52 cm.
    Jobbig förlossning på några sätt, men nu mår alla bra. Vänner har lite svårt att gå bara

STORT GRATTIS!

• muggles

Bra rapport Cicci! Hon lät väldigt lycklig också Jag säger stort grattis här med.

• Fru E

Nenne-jag har 2 dagar innan Snaily men kommer inte så långt.........mörkare brun liten prick idag och mer beiget tillsammans med vaggiskladd så räknar det som kört.

Drar deppmanteln över mig och hoppas på att vi får huset som vi lägger bud på nu........

• Fru E

Snaily-lämnar över stafettpinnen till dig och håller tummarna för PB idag

• muggles

EA (fortsätter kalla dig det): jag har haft brun flytning när jag blivit gravid så jag fortsätter hålla tummarna tills det verkligen är kört. Det är först när du ser rött som det (kanske) är kört... *kram under deppmanteln*

Telis: min Bvc-sköterska (=min guru ) sa att det inte är nödvändigt att värma vatten till 70 gr här i Sverige. Det står så på paketen därför att de säljs världen runt och på olika ställen är vattenkvaliteten inte lika bra som här. Du kan lugnt värma ersättningen till vanlig ättemp (37 gr) direkt. Ett bra sätt som jag hört talas om är att på kvällen värma en termos med kokhett vatten och sedan blandar ni det varma vattnet med kallt tills det blir lagom (du kan ju ha en termometer i så ser du - efter ett tag vet man proportionerna i sömnen ). Vi körde i mikron vet jag - till sist visste man exakt antal sek som blev runt 37 gr

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge