• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Hej Snigeln, har du semester eller är hemma sjuk?

Grattis Vänner, blev det en knepig förlossning den här gången också alltså.

Iris har somnat i sin saccosäck så helt bra kan hon nog inte må även om hon verkade pigg och har ätit som vanligt. Hon har en jäkla hosta när hon ligger ner så varje gång hon sätter igång att hosta håller man andan ifall att hon kräks men det har hon inte gjort sedan tio igår kväll. Nu är hon jättesnuvig också, suck. Vad jag är trött på att vara hemma själv med två barn.

• Snorkfröken77

Parnassia - Som tur var så var det första gången, men som sagt, vill inte vara med om det igen. Har du använt Laktulos? Tar man en slurk varje morgon? Det funkar alltså?

• BrudSommar2006

Cicci, mår ni bättre nu?

September, hoppas så att allt är som det ska.

EA, när borde mensen komma om det vore kört? Hoppas verkligen att så inte är fallet?

Snigeln, du pratade om att ni borde hinna med ett försök till innan sommaren om det inte skulle gå vägen nu, men det är ju typ vinter fortfarande, hur kommer det sig att ni inte skulle hinna ett försök till men så långt kvar???

• _koko_

snorkis - Som självutnämnd expert på området förstoppning kan jag varmt rekommendera laktulos när man har problem "på riktigt". På längre sikt bör du ju se till att få i dig tillräckligt med fibrer och VATTEN, speciellt nu när du är gravid och tarmarna arbetar långsammare. Psylliumfrön eller varför inte krossade linfrön (godare och nyttigt också), aprikoser/russin/katrinplommon, havregrynsgröt, hårt bröd, osv är bra att få i sig varje dag.
    Sen är det A och O att röra på sig också. Promenera duger utmärkt.

*förtränger jobbiga relaterade minnen från tiden då jag åt vetemjöl...*

• BrudSommar2006

Muggles, var är närmsta ställe för er att göra IVF och vad kostar ett försök där? OM ni nu skulle fundera i de banorna.

• Parnassia

Jag använde Laktulos efter E:s födelse för att göra allt "smidigare" och det var jättebra. Men jag är inte säker på att det är något som man ska använda varje dag, jämt och ständigt. En period här och där är nog bra, men liksom inte som en del av den dagliga kosten om du förstår vad jag menar. Jag tror att man kan bli mer eller mindre beroende.
    Hade jag varit du hade jag kanske tagit det några dagar för att vara säker på att allt hårt är ute och känna att allt kommer i balans igen och sedan fasa ut det igen. Sen kan du ha det hemma i skåpet som en "försäkring".
    Brukar du vara trög i magen är det ju förstås bäst att "se över kosten".
    Funkar gör det absolut!

• BrudSommar2006

Tinga, problemet med städningen och att ta hjälp är i alla fall för oss att det är allt Iris river fram som är problemet, att ständigt gå och plocka efter henne och det måste man väl göra i alla fall, det ska väl vara fria ytor när städfirman kommer? Själva dammsugningen tar ju ingen tid alls men att komma så långt att man faktiskt kan dammsuga tar en evinnerlig tid och ska helst göras varje dag, suck.

• _koko_

BS - Vad jobbigt att iris blivit sjuk. Idag är första dagen på dagis för conny sedan i tisdags, känns som värsta semestern. Förutom att jag är så trött då.

• BrudSommar2006

September, usch vad mycket som verkar ha hänt på en gång för er, hoppas att det mesta går att lösa framöver i alla fall.

• BrudSommar2006

Det där med Assisted tycker jag verkar fantastiskt, hur kommer det sig att de inte gör det jämt, bara för säkerhets skull? Finns det risker?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge