• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Vickan: folksamlingar är alltid folksamlingar (och torsdag är den 25:e). JAg tror du måste bestämma dig en gång för alla (tillsammans med maken förstås) var er "försiktighetströskel" går. Jag skulle nog - om jag hade orkat själv - åkt till ikea med en femveckors , varit noga med att han inte blev för varm under besöket samt inte låtit NÅGON pilla på honom ... Men det är jag det.

• BrudSommar2006

Hur lång tid tar det egentligen innan alvedonet verkar? Iris har 39,6 och det är så segt att få ner tycker jag. Undrar vad chansen är att Astrid inte smittas...

• BrudSommar2006

Vickan, om du spritar händerna innan du tar i honom så lär det väl inte vara något problem om han ligger i vagnen och ingen tar på eller hostar på honom.

• Telis

Vickan, jag hade också åkt men sett till att hålla folk på så långt avstånd som möjligt. Jag tror faktiskt att dom flesta småttingar som får RS-viruset får det av syskon och liknande, inte av folk som råkar passera på Ikea. Men som AM säger, man måste ju göra som det känns bäst för en själv.

• viktualia

AM- hm.. löneutbetalningdag är kanske inte optimerat.. hm.. men då är det troligen lugnare dagen innan...

... och om jag går på BS linje med att sprita händerna så kan det nog funka...

.. vådan av att inte vara nöjd med mamma-barnkonkongen... OCH ha himla långt till nära och kära...*muttrar*

• Ore
    Telis skrev 2010-03-22 08:20:34 följande:
    Ore, hur gör ni med vattnet och pulvret? Är det BabySemp eller Nan ni kör med? Vi hade Nan förut men har bytt till BabySemp Lemolac, själva blandadet och skakandet gör mig inte så mycket men jag fattar inte hur man ska kunna värma vatten till 70 grader och sen kyla ner det till ättemperatur när man har en liten vrålskrikande bebis i famnen? Har dom där produktutvecklarna aldrig varit med om små hungriga barn förut? Det tar ju en eeeeeevighet att kyla ner vatten, Televinken vill inte vänta på nån mat. Han tar det som en personlig förolämpning att behöva vänta. Och vaddå 70 grader? Ska man så med en förbaskad termometer varenda gång eller?! Nej, tetrorna är ju mycket bättre, synd att inte Lemolac finns på tetra.
    Är 70 grader för att aktivera något eller? För vi har Baby Semp 2 med aktiv bakteriekultur, och på den står det att vattnet ska vara kokt. Men jag kokar upp det och har det stående i vattenkokaren, för att sedan värma det till 40 grader (har knappar för att ställa temperaturen, väldigt praktiskt!) när det behövs...

När jag händelsevis inte har tillräckligt mycket redan kokt vatten (t.ex. när maken tagit allt vatten i vattenkokaren till sin termos) så har det varit kallt kranvatten som gäller, men det tar ju en liten stund ändå...
  • BrudSommar2006

Iris skakar stackarn, nån slags frossa kanske.

• Ore

Grattis till sonen Vänner!!!

Fru E: Håller tummarna ännu hårdare...

September: Hoppas att allt är som det ska...

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-03-22 11:55:36 följande:
    Iris skakar stackarn, nån slags frossa kanske.
    Stackars liten!!! *kram till Iris*
  • Telis

Ore, nej jag fattar inte det där med 70 grader, det dör ju inte bakterier då så jag vet inte vad det gör för nytta. Det står att man ska koka upp vattnet och sen kyla ner till ättemperatur, eller om man vill förbereda så kan man ha kokt vatten i kylskåpet som man värmer upp till 70 grader och sen kyler ner. Känns som en marginell förberedelse om man iallafall måste värma upp det till 70 grader...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge