• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Satan - fönsterputsning. Det måste man ju fixa till påsk! Stress!

• Parnassia

Jag har hört samma historia som du Nenne om det barnlösa paret som inte ens fattat biten om sex... Så då måste det ju vara sant, om vi hört det båda två!??! Ellerhur?!

PB - tjoho! En äggkartong! Grattis!

• nennesjuttioåtta

fönsterputsning: något vi absolut inte ska göra själva i år. Yeiks! Vi har inget stort hus men det blir ändå 14 fönster, dvs 112 fönsterrutor. Aldrig i livet. det gjorde vi förra året och det blev inte bra och de tog fan aldrig slut. RUT-avdrag!!

• Parnassia

Inte stressa nu AM! Det måste man inte alls! Men jag skulle iofs gärna göra det inne också, men då blir det ju svårare... Då måste man ju trängas med gardiner, lampor och växter. Altanen var ju liksom tom, tar in allt på hösten... Så då blir ju startsträckan MYCKET kortare...

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    Häpp, klart det är sant då!

• viktualia

Fönsterputsning... gurgel.. framförallt projektet med att tvätta insidorna är ju lagom hemskt.. det där med att röja framför fönstren tar ju längre tid än själva rengöringen.. och jag vågar inte räkna ut hur många fönster vi har.. för många...

• Parnassia

Håller med fullständigt, därför är det bara den tomma altanen som är gjord... Och det bara på insidan. Utsidan kräver stege och det befattar jag mig inte med för tillfället.

Våra fönster är dessutom delbara, så ett fönster innebär fyra sidor, sedan har vi tre fönster bredvid varandra överallt, vilket gör att det ena kommer man inte åt utsidan på utan att verkligen gå ut. Alla övriga 11 sidor når man innifrån...

• fru AM

21 fönster (i flera delar): 21x16 = 384!

Gaaaah. Jag vägrar. Eller fuskar. Om jag bara tar insida och utsida och inte mittemellan så blir det bara 192 ... Färdigt till jul inga problem.

• Telis

Åh, grattis till PB! Hoppas att dom gottar sig riktigt ordentligt med varandra nu.

Oupsie, fy för migrän! Hoppas medicinen hjälper!

• Parnassia

Usch AM, det lät ju oöverstigligt!
    Då måste jag också räkna... 4*14+4+6=66
    Det lät ju som ingenting gentemot ditt... Men det känns tyvärr inte roligare för det.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge