• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

dags för snuskprat:

sonens bajs bytte plötsligt färg från den senapsgula han haft sedan BB till en skogsgrön variant - dock med samma konsistens.. allt är väl normalt som vanligt...

... sedan har jag börjat inse att han faktiskt äter varannan timme på dagarna, jag som levt i föreställningen att det är var tredje... hm... inte konstigt att jag får lite ont i geléhallonen när han äter så ofta...

• Cuddly

jösses, vad fort det går här inne... hinner inte med riktigt...

geléhallon...

Haha.. det var något nytt! Ska jag börja använda...

• Cuddly

Ore Vad är det för typ av vattenkokare som har sådanna funktioner att man kan ställa in temperaturen. Det skulle jag vara väldigt intresserad av att köpa.

• fru AM

Vickan: grönt är normalt (men ser lite konstigt ut). Han verkar inte ha ont eller så? Det kan bero på ngt du ätit eelr på att hans bakterieflora i magen förändrats lite (sa BVC till mig)

Inte ett ljud från PB. Bara så ni vet att jag sköter min uppgift.

• Liten med Mindre

Grattis till sonen vänner! Och hoppas att du piggar på dig snabbt!

Snorkis - du kan köpa Inolaxol på apoteket om inte linfrön och loppfrön hjälper. Det är ett bulkmedel det med, alltså inte vanebildande. Har fått det av min mag-doktor för att hålla systemet igång. Men det är receptfritt, om än något dyrare då gissar jag.

BS - krya på Iris. tror nog skakningarna beror på febern. I alla fall får jag feberfrossa vid hög temp. Hoppas ni andra klarar er.

Cicci - ha en skoj utflykt!

Frejis - skönt om Bumsis sjunger sopran och inte skrålar kl 5...

Ego - tog min första lite längre promenad idag. Trött o varm men skönt. Givetvis föll blodsockret så det blev frossa i bullar o choklad när jag kom hem. Gröt dög visst inte att grunda med för stabilt socker. Hmm...

• Telis

Vänners Lillprins finns nu i galleriet. Så liten! Så söt!

• Oupsie

Stort grattis till Vänner! Men det låter ju inte bra att hon har svårt att gå .

BS, oj stackars Iris. Hoppas att hon kryar på sig snabbt. I natt drömde jag faktiskt att jag träffade Iris. Var ute och gick med hunden och kom till ett dagis, och så kom en tjej fram till oss och sa: "det är jag som är Iris"

• muggles

start september skrev 2010-03-22 10:09:35 följande:

Usch Snorkis. Jag har klarat mig bra med psylliumfrön på filen samt aprikoser som snacks, men kanske behöver du lite extra hjälp? Testa annars dessa frön, de lär inte skada. Finns av märket Risenta i mataffär eller hälsokost.
    De hade jag hela min graviditet - fantastiskt! Billigt och för mig funkade det - en matsked på filen varje morgon.
  • Oupsie

Snorkis, fy vad jobbigt det lät . Att ha ont i magen är bland det värsta som finns tycker jag.

Muggles, en stor kram till dig.

Var inne och kollade i galleriet. Så söta små barn .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge