• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Snorkis, jag använde Laktulos nån vecka efter kejsarsnittet och det funkade bra för mildare besvär iallafall. Man tar en slurk varje morgon och det smakar som och är ungefär som sirap i konsistensen. Jag har hört att man kan få problem med gaser dock och det kan ju vara jobbigt.

Vilken natt du verkar ha haft! Skönt att det funkade till slut!

• _koko_

BS - Vi "tvingar" conny att städa undan en sak innan han tar fram nästa, inte alltid men så ofta som möjligt. De gör så på dagis så det brukar fungera bra även hemma. I stället för att vi städar åt honom hela tiden får han lära sig att göra det själv (än så länge hjälps vi åt).

• viktualia

Vänner - TACK för sms och GRAAAAAATTIS till sonen!!

Snorkis - bajsproblem har jag också. Äter en massa katrinplommon och dricker en massa kaffe.. I mitt fall beror det hela troligen på järntabletterna som jag fortfarande äter. De är dock slut om några dagar och då tänkte jag lägga ner. Och hoppas på att magen blir vettig igen...

Ego - fnissar högt för mig själv. Ammar just nu och stackars Trollet fick sig en mjölkdusch i ansiktet innan han började äta.. såg rätt roligt ut..

Annars är solen tillbaka och jag siktar på promenad idag!

Freijs - *vinkar*

• Snorkfröken77

Koko - Hmm, lite ändrade vanor är nog på sin plats då. Dags att ta tag i mörkt bröd igen (har totalt fastnat i vitt bröd igen...) Och jag rör ju jättedåligt på mig. Maken och jag tänkte börja simma, med start idag om vi bara hittar en lämplig badutstyrsel för en oformlig Snorkfröken. Och loppfrön ska jag handla idag!

Parnassia - Aha, jag hade hoppats på att man kunde ta det typ jämt nu under gravididteten iaf Jag borde väl ha anat att det var för kortvarigt bruk. Jag har både Dulcolax och Microlax hemma nu så jag är beredd om det skulle skita sig igen! (vitsigt va? )

Telis & Parnassia - Smart att ta det efter förlossning, det ska jag tänka på då, då är det väl skönt ju smididgare det går om man säger så...

Telis - Hellre fiser jag hela tiden än är med om det där igen

• BrudSommar2006

Snorkis, du milde, hoppas att du inte råkar ut för det där igen.

Koko, jag tycker Iris går fram som en ångvält, hon är otroligt klåfingrig just nu och när man ber henne lägga undan saker får man till svar att nehepp, de ska ligga där och sova. Nu med Astrid har jag begränsade möjligheter att tvinga henne att göra saker också.

Klockan tio somnade Iris i sin saccosäck, antagligen en kombination av att hon inte mår riktigt bra, att de första timmarnas nattsömn inte blev vad de borde igår kväll och att hon ändå vaknade före sex imorse.

I övermorgon åker vi till Öland med mina föräldrar för maken ska till Chicago med jobbet igen. Tur att de skulle dit just nu så att jag kunde åka med och slapp vara hemma med båda barnen själv en hel vecka, det vet jag inte om jag överlevt. Frågan är bara om mina föräldrar, eller i vart fall pappa, överlever en och en halv vecka med två barn i huset, han blir så stressad och trött av allt nuförtiden.

• fru AM

Grattis till en lite SON, Vänner!!! Kram

• snaily

BS
    Mysigt med Ölandsresa såhär på vårkanten! Krya på Iris!
    Jag är hemma och är sjuk idag - är ju mycket bättre men inte så pigg att jag orkat jobba.
    Jo - det är nästan april innan det här försöket är över, sen bör man väl låta en hel naturlig cykel passera, och jag räknar med att den kan bli mastodontlång, kanske 40 dagar eller mer (eftersom nedregleringen kan hänga i 8 veckor efter man slutat spraya), då är vi kanske en bit in i maj när nästa cykel börjar, men borde då hinna med en FET innan sommaren.

Snorkis
    Vilken skitjobbig historia!! Låter som du fått en massa bra tips för framtiden redan, bra att du har Microlax hemma.

Koko
    Oj, borde börja städa!

• nennesjuttioåtta

snorkis
    shit vilken mardröm! Ta hand om magen!!!

• _koko_

BS - Just den här första tiden innan ni fått några rutiner tycker jag att du ska blunda för röran! Det blir som det blir och ingen tar skada av det! Sen när du börjar känna att det blivit lite vardag med två barn, då kan du börja försöka få ordning på städningen och kanske försöka göra det till något roligt som Iris VILL göra. Tror dock vi har det lättare också eftersom conny som sagt får lära sig att plocka undan på dagis.

• FruCicci

Ska hinna skriva några rader nu.....

BS, vi mår bättre. Victor har haft 40 graders feber i helgen, och det var pga den höga febern som han kräkte, inte magsjuk alltså... Skorpan är feberfri, men näsan rinner dock på henne likväl på mig och Victor...
    Victor är hemma från dagis idag, så vi har bakat muffins tillsammans Jätte mysigt Vi ska gå ut på utflykt i eftermiddag och ta med oss fika

Mugglan, jag förstår verklien hur du känner. Jag fick klumpar i magen 21 februari, klarade inte av att höra att folk hade bf då, kände en konstig känsla då - trots att mitt beslut var att inte behålla barnet (just då, men i efterhand ångarar jag mig som ni vet).
    Jag blir iaf glad över att du har en sådan bra make, och jag tycker även att det är bra att ni har öppna sinnen och kan tänka er att prova ngn metod för att lyckas bättre.
    Du är värd att få ett barn till, du är ju en sådan bra mamma You go girl!

EA, heja heja för huset! Hoppas verkligen det blir ngt av det. Ni verkar ju vara mycket intresserade.
    OCH en sak till, jag har ju varit gravid 4 ggr. Första gången fick jag brunt kladd i trådan, verkligen som när mensen är på g eller på väg att ta slut. Jag var helt säker på att det var mens, men jag var gravid, kom jag på, efter lite för många veckor. Jag gjorde gravtest som visade minus, men det var plus någon gång i vecka 6, då kom illamående och onda bröst, som sved som fan, jag kunde inte ens duscha!
    Med Vcitor hade jag bara en konstig känsla i kroppen och ar mycket mycket irriterad dagarna innan BIM. Jag hade inga andra symptom. SEN nästäppa!
    Med den tredje grav, så kände jag illamående och yrsel... men fattade ju inte att jag var gravid, så letade itne efter några symptom. Ivecka 6 först fattade jag och då var jag toktrött, jag kunde sova hela hela tiden.
    Med Skorpan hade jag en blödning vid tiden föpr mens, en röd blödning som var en dag, samma dag som jag skulle haft mensen, men det kom inte mer sedan. Hade även ont i huvudet och nästäppa! SÅÅÅÅ hang in there, it ain over until the red lady sings

Snigeln, alla tummar för dig med! Nu i ruvar tiden.

PB- lycka till idag!

Nu ska jag titta på kort när Victor var en bebis, sen ska Victor o jag bada, innan Skorpan vaknar..... hårt liv

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge