• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Då var det säkert du som tipsade mig dessutom Muggles. Evigt tacksam var jag iallafall. Även denna gånga äter jag, och inte är jag trög.

Idag känner jag mig lite illamåendeynklig i alla fall och har tagit Postafen. Hoppas så att det inte bara är magsjukerädsla.

• Cuddly

psylliumfrön kan man köpa sådana i vilken affär som helst och vad är de gjorda av?

• Cuddly

Har vänner fått barn... ojoj.. vad blev det för sort? Inte för att det egentligen är så viktigt så länge som de är friska och krya... :D

• viktualia

AM - hm.. jag har ju ätit en massa vitlök förstås... och han har nog inte varit gnälligare än vanligt.. hm...

Vänner - ååååå vilken söt lillprins!!!

Liten - fniss.. känner igen det där med sockret.. fniss...

Ego - dagens barnvagnspromenad avklarad... synd att solen hann gå i moln...

• Oupsie

start september skrev 2010-03-22 14:35:28 följande:

Och Vickan, snuskprat ska väl vara roligare än bajs
    Hihi, jag hade också väntat mig något roligare med den rubriken
  • start september

Köps på tex Ica eller hälsokost, Risenta är ett märke som har i alla fall.

Hittade följande:

Psyllium är frön som skördas från vanliga grodblad. Varje planta kan ge upp till 15 000 små frön. Varje frö har ett yttre "gel-liknande" skal. Det gelliknande skalet innehåller vattenlösliga fibrer som i magen fungerar som bulkmedel med milt avförande genskaper.

Psyllium kan ha en positiv effekt vid förstoppning, viktnedgång, höga kolesterolvärden, IBS och hemorrojder.

• Oupsie

Vickan, vad mycket hår Trollet ser ut att ha. För att var så liten menar jag.

• viktualia

Oupsie - japp och det gör honom ÄNNU sötare... hihihi!

Sorry september och Oupsie.. fniss... det finns förvisso snusk och snusk... här grubblas bara över snusk i meningen bajs... både Trollets bajs - konstigt grönt och mitt bajs - som gör FÖRJÄVLA ont att få ut...

.. snusk i meningen aktivitet i sänghalmen är det äkta paret i Casa Vickan så svältfödda på att vi baxnar snart....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge