• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

*åter från produktionsmöte*

mugglan
    jag förstår absolut att det känns tungt fortfarande, och speciellt vid BF. Åh alla varmaste kramar i världen!!!

Det är så jävla ofattbart att det inte fungerar, och man inte har en jävla aning om varför. Även om en IVF är jättejobbig att gå igenom så finns ju en liten chans att de hittar vad det är som felat och poff bara fixar det, eller också fixar det sig utan att man vet varför men ändå ? det fixar sig. Jag är inte avundsjuk på någon av er ruvare just nu, men jag kände åtminstone att det var en ärlig chans.

Och EA, Första gången är en testomgång, de ska bara ställa in siktet. Jag tror också att progget kan ge brunt för att man är så skör i slemhinnorna då.

• start september

Muggles, jag förstår precis angående BF-datumet. Förra gången gick jag ändå ganska trygg efter vecka 7 eftersom jag sett hjärtat och det är klart att vi hade planerat och känslomässigt ställt in oss på detta. Datumet var ganska förankrat. Nu har vi bokat en utlandsresa ungefär när det skulle varit vilket känns jättebra.

Skulle detta lyckas och jag av nog anledning inte kan åka på resan tar vi den smällen då.

• Parnassia

Grattis Vänner!! Undrar så hur det gick och vad det var som strulade, för det lät som att något hade krånglat? Hoppas alla mår så bra de kan efter omständigheterna. Kram och grattis!!

EA - hoppas ni får huset! Du rapporterar väl hur det går i budgivnignen? Jag hoppas också att ditt TD kommer snart och att det resultat som vi alla hoppas på visar sig! Kram!

Mugglan - Kram till dig också! Känner du att du skulle må bra av att prata med någon utomstående, gör det! Skjut inte på det. Jag tycker inte heller att det är konstigt att sörja en graviditet som inte blev. Jag sörjer mitt MF lite fortfarande...
    Men du akta dig för psykopater...

• start september

Här är det nästan maken som mår sämre än vad jag gör kring det här. Han kan ju inte känns hur jag mår heller så han pendlar mellan lycka när han tycker jag har symptom och sorg när jag säger att jag är tveksam. Jag är mer jämnt skeptisk.

Idag mår jag lite illa, men det var en stressig morgon med en bajsblöja sista sekund och jag kan även som "frisk" få kväljningar då om jag inte hunnit äta frukost.

Inga större växlar på det än i alla fall.

• Snorkfröken77

OBS det här inlägget är inget för känsliga!

Själv hade jag ett bajstrauma natten mellan lördag och söndag i helgen. Vi var ute på lördagkvällen och var på en show med mat, kände redan då att jag behövde bajsa, men det var ju inte riktigt läge för det. När vi väl kom hem så tog jag tag i det då (trode jag!), jag satt först 45 min på toa, fick ropa åt maken att han fick släcka, jag skulle inte komma på en stund (vilket var en lång stund visade sig). När rumpan hade somnat så gav jag upp och stapplade tillbaks till sängen med vidriga magsmärtor men med misslyckats uppdrag, jag låg ner i en halvtimme tror jag, sen tillbaks igen, fungerade inte då heller. Då började jag få småpanik för det var verkligen tvärstopp. Jag gick och la mig igen och lyckades sova två timmar, sen var det upp igen, nya försök som hela tiden misslyckades, med mer och mer smärtor som följd. Kunde knappt gå och kunde inte sitta ner och knappt ligga ner. Maken blev stressad och vi kom överens om att jag borde ringa sjukvårdsupplysningen. Så jag ringde och de var ju coola, de hade väl hört det 1000 gånger förut Blev rekommenderad microlax och fick veta att första apoteket som öppnade skulle öppna 9. Maken bad mig väcka honom halv nio så skulle han åka handla. Så jag låg och vred mig och frustade och sprang på toa tills det var dags att väcka maken. Så han gav sig iväg till storstaden yrvaken och trött i snöfall (han hade ju druckit på lördagskvällen). Kvart i 9 tänkte jag att antingen svimmar jag eller så spyr för så ont har jag, så jag trippade in på toa igen (tänk er små tomtenissesteg) och där tog kroppen totalt över, det var bara att hänga med om man säger så. 5 i nio ringde jag maken och sa att problemet är löst nu, då satt han utanför apoteket och väntade på att de skulle öppna...Herregud, 9 h för att skita, det var verkligen totalvidrigt. Kändes som en liten preview av förlossningen (fast då ko0mmer det ju något finare en bajskotte ut! )...Pratade med en kompis efter det och hon rekommenderade Laktulos, någon som testat det? Jag vill INTE råka ut för det där igen!

• Snorkfröken77

September - Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag hållar alla tummarna jag kan hårt för att det går vägen den här gången!

• start september

Usch Snorkis. Jag har klarat mig bra med psylliumfrön på filen samt aprikoser som snacks, men kanske behöver du lite extra hjälp? Testa annars dessa frön, de lär inte skada. Finns av märket Risenta i mataffär eller hälsokost.

• Snorkfröken77

September - Ja just ja, Loppfrön brukar de kallas va? *skriver ner på inköpslistan*

• Parnassia

Laktulos är bra snorkis! Det lät som en hemsk natt. Hoppas det inte händer ofta, eller?

• _koko_

muggles - KRAM! Tycker inte heller att det är konstigt att du fortfarande sörjer, men kanske ska du kolla om det inte finns någon kurator kopplad till er bvc/mvc? Det kostar gratis så du förlorar ju inget på att prova. Jag är jätteglad att jag gjorde det, för det har hjälpt mig mycket.

EA - Jag kan inte heller tro att det är kört ännu, men jag vet också hur ens försvarsmekanismer fungerar såna här gånger... KRAM och hård tumhållning fortfarande!

GRATTIS VÄNNER TILL SONEN!!!

Heja PB, hoppas ÄP går bra idag!!

snaily - Skönt att du mår bättre!!! Vad roligt det ska bli att ses, bara några dagar kvar nu. Men vad nervöst det är nu!!

vickan - Vi har Orion från Babyproffsen och är jättenöjda med den!

Jag är heeeeelt löjligt trött idag. Vi hade fest i lördags och jag var ju jättetrött redan innan. Men jag hade så himla roligt att jag inte kunde gå och lägga mig, vi höll på till 3 och sen ammade jag vid halv 5 och sen gick jag upp kvart i 8. Tjohoo!
    Men det var det värt.
    Conny var hos mina föräldrar och hade det jättebra.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge