• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Välkommen hem Lappis!

Och grattis PB! Det låter som superfina förutsättningar!

Det är flera som pratar om Pergo här... men jag har inte fått kläm på vad det är bra för/mot? Någon som vill ge en liten förklaring?

• Tinga

PB - hurra! Det var ju ett jättebra resultat. Vad kul!

• viktualia

EA - grattis till huset - och jag undrar som alla andra om det blev det med trädgården?!?

AM - spännande med mailet till exfrun - håll oss uppdaterade om fortsättningen

Ego - tröttsamt med ösregn.. blev sjöblöt av promenaden till och från BVC. Annars kan rapporteras att Trollet fortsätter att öka 300 g i vecka och hans mamma går ner 1 kg på samma tid..

• Tinga

Parnassia - Pergo är ett ägglossningsstimulerande läkemedel. Jag fick det utskrivet för att jag har PCO, men lyckades bli övertimulerad, trots att min egen ÄL inte var att lita på, så det är därför jag har tvillingar. (Vi har inte tvåäggstvillingar i släkten på min sida, så jag är ganska säker på att det inte blivit tvillingar annars.)

• Lapinette

Ja, vilken väder det är här?!!! Hade lite förhoppningar om vår när man kom hem. Speciellt när det var 18 grader och sol i fredags när vi promenerade utmed Bodensjön och tog ett glas vin på en uteservering. Krokus och snödroppar blommade och det var torrt på vägarna. Skönt att vi åker ned till svärmor över Påsk så man kan få lite vårkänsla snart igen.

• snaily

Välkommen hem Lappis - hur härligt lät inte det där!

Grattis PB!! 5 av 6 befruktade, och på egen hand också (eller?), det är ju skitbra! Lika många som vi hade, fast med "tvång" då.

• viktualia

Och heja PB!!!

Ego igen - i natt lyckades Trollet fixa tre bajsblöjor på 1,5 h med lite matning och vyssande emellan. Kan säga att han var ganska billig där ett tag... isch.. Störd nattsömn är en svåris i min värld.. Tror att jag ska ansöka om samma typ av stöd som Telis - fast i form av min mamma el pappa istället för svärmor... Kanske redan i påsk... hm..

... får se till att ha fixat pump/ersättning tills dess. Skulle gärna kidnappa någon av er erfarna lirare när det ska shoppas flaska, flasknapp och annat konstigt.. Hur väljer man sånt?

• muggles

Tinga: jag är nog definitivt för gammal för ivf i landstingets regi - är det inte 38 års gräns? Och då ska man ha stått i kö först, det är säkert 2 års kö här i Götet (har inte kollat upp då det inte är aktuellt).

Telis: utredningen är en förutsättning för ivf el annan behandling som jag förstått det.

De beordrade "full" undersökning vilket kostar 5000 pix (ouch!) och innebär koll av progesteron, sköldkörteln mfl hormoner och spermaprov, plus kontraströntgen av äggledare och livmoder. Jag klagade lite över 5000 förlorade kronor när vi gick ut därifrån men maken (klok som en bok som alltid!) sa att det är det värt för ev sinnesfrid. Vi vet inte alls hur vi ställer oss till ev resultat, vi tar det under vägen. Svårt att besluta sig nu när man inte vet ngt. Jag är iaf nöjd med att få kvitto på om det tex är min ägglossning som strular. Då skulle ju en ivf vara en idé. Får vi däremot resultatet att de inte hittar ngt fel så vetisjutton...

PB: underbart resultat!!! Tänk om ett av dem blir en liten bebbe till er, jihoooo!

• muggles

Jag är så imponerad av maken som ställer upp på att tex göra spermaprov. Konstigt att man inte är lika imponerad av sig själv som fläker upp sig till höger och vänster för ultraljud och kontraströntgen mm Lätt absurd känsla att diskutera hur spermaprovet ska transporteras och levereras mm, för vårdpersonalen är det ju vardag men för oss...

Annars är det grymt med privatvård. "Välkomna" säger de till att börja med! "Ursäkta att ni fick vänta, ta gärna en kaffe" osv. Och så lite skön musik i högtalarna (för att lugna all nerver antar jag ), gratis kaffe och kaka i väntrummet. Usch, vad de tjänar pengar på sådana desperata människor som vi!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge