• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

KRAM till Muggles! Förstår hur du tänker, men samtidigt kan det kanske vara skönt att ha gjort lite undersökningar, då VET ni sen om allt ser normalt ut eller ej, och veta är bättre än att tro som Skalman skulle sagt (eller nåt i den stilen).
    Lycka till på besöket hur som helst!

AM
    Heja! Vad spännande att höra hur hon reagerar!

Fru E
    Oooo, stort grattis till huset!!! När blir det flytt?
    Och hoppas fortfarande det bruna inte automatiskt betyder tant - vi skulle ju plussa tillsammans, så om du tänker misslyckas så tänker jag väl också det? (bra logik där va?)
    Om det börjar komma färgade flytningar här också så tänker jag tjuvtesta, annars tror jag att jag inväntar TD - eller snarare dagen innan för TD är måndag. Fast vågar inte tro att vi kommer så långt utan tantvarning...

Min mage verkar ha taggat ner en aning idag, fast har i och för sig inte varit vaken så länge än så vi får se... I morgon ska jag jobba = vara frisk.

• muggles

EA: stort grattis till hus - vad roligt! Jäkla förbannade skit om det inte har funkat Det är enklare att köpa hus än att få barn har det visat sig...

• Telis

MSW, stackars er, hoppas det är bättre idag!

Grattis till husköpet, EA! Ligger det kvar på nätet så att man kan få se det? Var det det som hade en så fantastisk trädgård?

Modigt, AM! Hoppas att hon nappar på erbjudandet.

muggles, förstår hur det känns med utredningen, det var ju rätt mycket pengar för någonting som kanske inte säger ett dugg. Har ni pratat om att göra IVF? I så fall är det kanske bättre att lägga pengarna på det?

• Tinga

Muggles - är utredning (och ivf) via landstinget uteslutet när man redan har ett barn?

• Lapinette

Vad har hänt här inne?

Ser att Fru E har blivit med hus. Är det den med trädgården?

Mugglan - ska ni iväg på utredning?

Hur går det för våra ruvare och pb's äp?

Tror någon har flyttat på tangenterna för jösses, jag kan inte skriva längre?!

Ego - landade kl 09.10 imorse så vi klev m a o upp 04.45 i Zürich för att ta planet. Har haft en uuuuunderbar långweekend och är tomatröd i ansiktet idag.

• Tinga

Lappis - välkommen hem! Då blev vädret bättre än vad prognosen sa? (Med tanke på ditt tomatröda ansikte. )

• Lapinette

Tinga - ja, vi hade tur för i söndags så regnade det rejält i byn där vi bodde men vår kompis som vi bodde hos rekommenderade oss att åka söderut för där skulle det spricka upp under eftermiddagen. Så vi fick lite sol och moln både lördag och söndag och går då vi åkte till Klosters var det strålande väder hela dagen.

• fru AM

Hälsningar från PB:
    "5 av 6 blev befruktade!!! Vidare granskning och återinförande imorgon kl 14 "

TJOHO!!! (min kommentar)

• Telis

Åh, wow, grattis PB!! Iiiih, vad roligt!

• BrudSommar2006

PB, det här låter ju väldigt lovande, jippi!

Muggles, jag tycker i alla fall att det är jättebra att ni kollar upp huruvida det är något fel eller inte, det måste ju vara mycket bättre än att inte veta. Kanske får ni prova med pergo i alla fall men gå på VUL-koll så att det inte blir fler än ett ägg?

EA, vad roligt, det är det med den fina trädgården gissar jag? Då får du komma med trädgårdstips här sedan.

Lapinette, vad skönt ni verkar ha haft det!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge