• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Passionsblomman hälsar:
    "Hälsa och gratta Vänner! Och hälsa EA och Snaily att hålla modet uppe! Kramar från mig!"

BS: angående exet så har hon en ny relation sedan åtminstone 5 år. Inga egna barn - men ett bonusbarn. Ett sjysst jobb och lägenhet i stan och sommarhus. Tror hon är ganska nöjd med livet, men vad vet jag.

• MSW

Grattis till Vänners lillprins, PB ägg och EAs hus! (har jag glömt ngt?)

Tröstkramar till alla som är deppiga, och fortsatt tumhållning för alla ivfare! Förrän den feta damen sjunger för full hals, kan man juh inte veta säkert! (förövrigt borde det räcka att hon uppehåller sig här tycker jag...)

Vi håller på att piggna till här, inga mer kräkningar sedan igår kväll, och ännu så länge har maken klarat sig! Jag har dock varit matt/orkeslös idag, men har ändå varit en sväng i skolan för att klara av det vi skulle göra, förhoppningsvis har jag inte smittat ner några.. A har däremot fått feber idag, låg runt 39 tidig eftermiddag, men verkade sedan sjunka, han fick dock lite alvedon innan han skulle sova! hoppas att han är feberfri imorgon så att han kan gå till dagis och jag få lugn och ro och skriva på arbetet som ska vara inne på fredag!

Har ni några schyssta restaurang tips i närheten av Göta Lejon? Absolut inget fancy ställe, men något som man kan få bra mat (typ schysst hambugrare, något kött bit typ entrecot, planka eller så) på lördag eftermiddag/tidig kväll? Behöver man boka bord tror ni eller kan man hitta något? Vi har tänkt att äta innan Grease som börjar kl 19..

Nehepp, nu ska jag borsta tänderna innan det är dags att koppla av i soffan och sedan sova!

• BrudSommar2006

MSW, har inga restaurangtips tyvärr. På vårat dagis är det hemma 48 timmar efter senaste kräkningen och minst en feberfri dag hemma som gäller när man varit sjuk. Skönt att ni verkar vara på bättringsvägen nu i alla fall, kräksjuka är det värsta som finns.

AM, det verkar ju som att hennes liv är helt OK då. Jag väntar med spänning på om du får svar på ditt mail!

• viktualia

MSW - det är ju inte så långt från Göta Lejon till Skatteskrapan vars skybar är en upplevelse.. men restaurangen där är av det lyxigare slaget.

Själv är jag lätt besatt av vitlök och vill alltså rekommendera vitlöksrestaurangen Bröderna Olsson som ligger på Folkungagatan.. ... fast en redig dos vitlök precis innan man sätter sig i en teatersalong är kanske inte hundraprocent poppis.. hihihi....

Kvarnen på Tjärnhovsgatan är ett klassiskt Sthlmsställe med häftig atmosfär - har dock inte ätit där på ett antal år så jag har ingen koll på hur bra maten är.

ett tips är att spana på www.alltomstockholm.se

• viktualia

BS och övriga nappflasketipsare - nu är flaskan inköpt. Men snurriga jag glömde att gå förbi barnmatshyllan så nån ersättning fick jag inte med mig...

... däremot tidernas plastigaste napphållare från MAM.. men jag antar att den funkar...

• Fru E

Sovdags här

Åker till Götet imorgon och torsdag så tittar in först på fredag. Har ingen större lust att vara glad och social men svårt att avboka resan när man själv är en stor del i arbetet där........

Snaily-håller tummarna för er att det inte blir några spår av tanten!!!!

• BrudSommar2006

Nu är jag i det närmaste färdigpackad, i morgon åker vi till Öland, jag och barnen, får se när jag tittar in nästa gång.

• Oupsie

BS, ha det så bra på Öland .

MSW, skönt att ni är bättre.

Lappis, det var inget dåligt hus, hade kunnat tänka mig att bo där. Trots pool .

Hattis, oj BIM. Hoppas på det bästa .

• snaily

God(?)morgon!
    Här har ni en ruvare som vaknade kl 3.30 och inte kunde somna om sen. Mycket tankar - det börjar bli jobbigt för snigelhjärnan det här nu. Blir helt nervös och får hjärtklappning vid tanken på att det KAN bli ett plus, men sen tänker jag att det lika gärna kan bli ett minus och då blir jag ännu nervösare. Lugnande medel kanske?

Fru E
    Tungt att behöva åka iväg och vara social mitt i såna här tuffa tider!
    För min del känns det jobbigt nog att bara åka till vanliga jobbet idag, för första gången på en halv evighet. Eller två veckor om man ska vara exakt.

*vinkar till alla*

• Tinga

God morgon!

Snigeln - en god morgon är det här; fågelkvitter och solsken på morgoncykelturen till jobbet är precis vad man behöver nu. Kan tro att det är många tankar som far runt i huvudet på dig. Bara att hoppas att tiden går fort, så att du snart får veta. Kram!

Lappis - åh, vilket hus! Vilken dröm att få bo så!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge