• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Nenne: inget svar från exfrun än. Däremot en huvudvärk from Hell. Hon kanske utövar voodoo ....?

• snaily

Jobbmöte... slipper tänka på symptom en stund.

• Telis

Vickan, ja det är såna flaskor vi har. Vi hade inte heller fattat att det var dags att byta till storlek 2 så vi kör också med ettan. Men precis som Astrid så verkar inte lille T bekymra sig för det.

Huset var väl fint men jag fattar inte hur folk kan vilja bo så där. Det är ju så kalt och kallt och opersonligt.

snaily, åh förstår våndan! Men snart får du världens trevligaste sällskap som kanske skingrar tankarna.

MSW, uppe på Götgatspuckeln finns det ett gäng pubar som har bra hamburgare och på St Paulsgatan (en tvärgata till Götgatan i backen ner mot Slussen) finns ett Texas Longhorn som har riktigt bra hamburgare, enchiladas och sånt.

• Telis

NÄR slutar barn att skrika så förb*nnat när dom är hungriga?! Det är sjuuuhuuuukt stressande att tio gånger om dagen stå och fippla med nappflaskor och micro med en hand och en sexkilos potatissäck i den andra, samtidigt som man har ett flyglarm i öronen. Jag är inte ett dugg förvånad över att stridspiloter får öva svåra situationer med spädbarnsskrik i hörlurarna!

• Mrs  B

Checkar in efter en tids frånvaro , allt beroende på jobb.

Är tyvärr hemma idag med två sjuka småttingar och det är lite otur eftersom jag är bokad på jobb hela veckan men men.....
    Maken började ett nytt jobb i måndags så han var tvungen att åka iväg idag och mormor/morfar jobbar.
    Får se hur vi löser det imorgon???

Såg på FB att Vänner fått en lill-prins.
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas att allt har gått bra!

nu ska jag försöka läsa ikapp lite....

• MSW

Har pratat med försäkringskassan nu, och om inte CSN kan korrigera mitt studiemedel i efterhand så är det kört för min sgi! Dels betyder det juh att jag kommer få ut mycket mindre i sommar än jag räknat med, vilket då leder till att jag behöver ta sju dagar ist för fem/vecka som jag tänkt, och alltså blir av med fler dagar än jag tänkt.. Dessutom är det juh tänkt att jag ska plugga hela tiden tills ev. nästa bebis, och då hinner jag juh inte arbeta upp någon ny sgi heller och får juh då lägsta nivå för alla dagar! Fan vad pissigt! Bara att ha allt hopp till csn, och det känns juh inte så särskilt bra, känns inte som de har så stort förtroende i samhället! Piss piss piss!

• MSW

Så har jag brutit ihop, se om jag kan komma igen och tänka att det ändå bara är värdsligt!

• nennesjuttioåtta

har jag sagt grattis till Vänner eller tänkte jag det under mina dagar som sporadisk smygläsare?!?!

GRATTIS!!!

MSW
    Vi har ätit på La cuccaracha (stavnig??) på Bondegatan flera gånger, om ni gillar tapas? Eller kanske Kho pangan med thaimat och cikador och monsunregn och hela konkarongen?

Telis
    just där för jag frågade om det var hotell och spa, det såg inte ut att bo någon där pawh riktitt... Men fint var det!

Snaily
    vad har ni för väder? Det varekar bli ganska dåligt i helgen (fast vi ska ju en rätt bra bit norr från er då) Vad kul med besök från Koko!!!

• nennesjuttioåtta

MSW
    åh vad krångligt allt sånt där verkar!

• muggles

Snaily: men glöm inte att slappna aaaaaav! Förresten, hur mår Korven? Stor kram på dig!

EA: ingen tid att ses när du är i Götet? Lunch? Förstår om du inte hinner men tänkte fråga iaf.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge