• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Har råkat på ett märke (kläder, väskor, smycken) där jag vill ha ALLT (i alla fall i väsk- & smyckesväg):
    www.bottegaveneta.com

åååh så snygga grejer!

• Telis
    viktualia skrev 2010-03-24 11:25:53 följande:
    Telis - tjaaa när Trollet vrålar som värst och jag inte kan göra något åt det på direkten så brukar jag helt grymt se till att han befinner sig i ett annat rum än jag.. för röstresurser har den lilla mannen absolut!
    Även när du är ensam hemma? Det skulle jag aldrig greja.
  • Telis

Grattis till shoppingen, AM!

Hur är det, har du berättat för din man om din fredstrevare med hans ex?

• Telis

Själv har jag varit ute och gått i det fantastiska vädret. Men dra mig baklänges vad det var jobbigt att plöja fram med barnvagn genom snömodd, lera, stora vattenpölar och ren blankis. Nu måste jag gå och dö en smula.

• Snorkfröken77

Vickan & Telis - Jag säger bara Peltorkåpor med radio! Det kör en kollega till mig med, tycker att det är skitsmart! Då orkar man ju vara med dem utan att gå sönder på kuppen (hans son hade kolik)

AM - Grattis till lyckad shopping, finnas det någon mer berusande känsla?
    Inget svar från x:et än?

Håller tummarna hårt för PB!

• viktualia
    Telis skrev 2010-03-24 15:06:30 följande:
    Även när du är ensam hemma? Det skulle jag aldrig greja.
    Det är då det händer. När maken är hemma så får han ta hand om Trollet...

Hm... det låter grymt och jag är väl grym.. men det är ju inte läge att kånka runt på Trollet när man kokar kaffe... eller ha Trollet som sällskap på dass (särskilt inte som jag insett att mina problem med magen behöver behandling.. släpade mig äntligen till Apoteket idag och hoppas att projektet "sköta magen" ska bli mindre plågsamt snart...).

AM - grattis till shopping och coola grejor (såg catwalkfilmen)!

Snorkis - *asgarv* så illa har det inte blivit än.. men du påminde mig om något nu.. Trollets ljudmässiga omgivning är lite väl stillsam.. ska genast dra på lite hårdrock... FÖR tyst och lugnt är nog inte bra heller...liksom..
  • fru AM

Telis: ja jag berättade direkt för maken att jag mailat han ex. Han skakade på huvudet och tyckte jag var knäpp ... Hursomhelst har hon inte svarat så antingen totaldissar hon min trevare eller så har mailet försvunnit (det senare inte SÅ troligt, eller hur). Nåja jag har ju försökt nu i alla fall.

• nennesjuttioåtta

todiloo
    tillbaka från BM. AM: 150 slag per minut, how about that?

• Lapinette

AM - hon kanske inte har bestämt sig än vad hon ska svara?

• nennesjuttioåtta

AM
    hmmm, hon kunde väl svara åtminstone. kommer hon på middagen?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge