• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Lappis - maraton lät som en bättre krock än Kronprinsessans bröllop. Färre SÄPO-nissar i buskarna...

Själv siktar jag på födelsedagsfirande med afternoon tea tror jag... på annandag påsk... grubblar över meny och annat viktigt...

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-24 16:38:23 följande:
    Oupsievanligt rutinbesök, RUL var förra veckan! Vi såg inte vad det var...
    Ja men det visste jag ju, egentligen *dåligt minne*.
  • fru AM

Hade glömt att kolla mobilen! Meddelande från PB!!!!

"2 jättesnygga embryon; 1 tillbakasatt, 1 till frysen. Testdatum fre 9/4 Vi är jätteglada! "

• snaily

fru AM skrev 2010-03-24 18:19:09 följande:

Hade glömt att kolla mobilen! Meddelande från PB!!!!"2 jättesnygga embryon; 1 tillbakasatt, 1 till frysen. Testdatum fre 9/4 Vi är jätteglada! "
    Tjohooo! Grattis PB!

Spöklikt likt min resa hittills - 6 vid ägguttag - 5 befruktade - 1 till livmodern och 1 till frysen!

Jag håller på att bli lätt galen sen Nenne skrev att hon tjuvtestade fyra dagar före TD (visst var det så?) - kan hon det så kan väl jag? Eller? I morgon är det 14 dagar sen ÄP (=ÄL), så BIM kan man säga. Fast VILL jag ha ett minus och förstöra hela helgen med det? Åååååååååååååååååå....

AM
    Håller med - knepigt att hon inte svarat! Men du har gjort din bit i alla fall, so to speak.
    Vad tycker NIIIII????
  • Oupsie

Wee! Vad kul för PB, och ett till frysen också. Toppenbra !

Afternoon tea låter som en bra idé, Vickan. Gott

Nu ska jag laga middag.

• fru AM

Snaily: ja knepigt att hon inte svarat. Det kan ju vara så at mailet hamnat i skräppostmappen (talande, eller hur!?) men jag kan ju knappast maila igen. Då verkar jag ju manisk. Låter det vara - men på fredag tänker jag minsann prata med henne, oavsett hon vill eller ej. Dock inte utan om väder och vind. Vara normaltrevlig som sagt

Nytt meddelande från PB: *pluggar in proggar och slappnar aaav!* Kram

• snaily

fru AM skrev 2010-03-24 18:32:16 följande:

Nytt meddelande från PB: *pluggar in proggar och slappnar aaav!* Kram
    Härligt! Önskar jag kunde göra detsamma! Slappna aaaav alltså! Nehej - jag tror jag bestämt mig - jag låter nattsömnen bestämma! Sover jag lika dåligt i natt tar jag kanske ett tjuvtest imorgon bitti ändå... Om minus kan jag frossa i goda ostar och vin hela helgen...

AM
    Tänker du fråga henne på festen om hon sett ditt mail?
  • Lapinette

snaily - ahhhhh... redan två veckor!!! Shit, vad SPÄNNANDE!!!! Jag hade testat i helgen ... men du kanske inte jobbar imorgon?

PB - härligt, härligt!!!!!!

• Parnassia

Härligt PB!! Grattis!
    9/4 är en bra dag att testa tror jag! (Då fyller E år.)
    Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge