• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Har i och för sig inte spanat efter tanten idag. *springer till toaletten*

• MSW
    Oupsie skrev 2010-03-25 10:42:53 följande:
    MSW, hoppas att CSN hör av sig snabbt med positivt besked. Men läser du heltid så bör du ju vara berättigad till lån och bidrag för heltid också.För oss är det mer logiskt med 1 poäng per vecka så att 20 veckor också blir 20 poäng. Att det nu mera är 30 poäng beror på den så kallade Bologna-processen där man har försökt att harmonisera den högre utbildningen mellan länderna (främst i Europa). Det är också därför som de flesta utbildningar numer är 3 år (bachelor/kandidat) + 2 år (master).
    Ja, hon trodde inte att det skulle bli några problem att få igenom det, vad hon kunde se, men hon kunde inte få igenom den medan jag var i telefon eftersom utbetalningen låg och väntade.. Jag tror att jag har läst och någonstans vet att det är så där med poängen, men att det föll väl bort på något vis när jag ansökte.. (det var juh i höstas så jag kommer inte ihåg riktigt).. Fast jag lär väl aldrig göra om det misstaget iaf...
  • Lapinette

Ja, jag undrar också hur det går för EA!

snaily - jag fick alltid min mens tidigare än vanligt vid IVF förutom (there is always a BUT) vid sista FET då jag inte ens tog proggisar ... då lurade hon mig totalt och jag minns att jag t o m viskade till maken (svärmor var här ... som alltid när jag ruvar) "jag är gravid"! Tänk att man inte ens då, på det femte försöket, är så pass luttrad att man vet att vad som helst kan hända . MEN som sagt, jag fick annars alltid min blödning på typ dag 12. Tror detsamma gällde för nennelainen men så finns det även dem som måste sluta med proggisarna och sedan vänta i några dagar innan den kommer. Som sagt, allt är möjligt!

• Tinga

MSW - japp, det är idag logopeden ska observera Piff på dagis. Hon skulle ringa efteråt, men jag vet inte om det blir idag eller senare.

• MSW
    Tinga skrev 2010-03-25 10:53:32 följande:
    MSW - japp, det är idag logopeden ska observera Piff på dagis. Hon skulle ringa efteråt, men jag vet inte om det blir idag eller senare.
    Spännande att höra vad hon säger.. Finns det något "bra" svar att hoppas på?
  • MSW

Oj, vilken lång paus det blev! Nu får jag försöka samla ihop mig och ta ett ryck till med plugget innan det är dags för lunch!

• Tinga

MSW skrev 2010-03-25 11:00:05 följande:

Spännande att höra vad hon säger.. Finns det något "bra" svar att hoppas på?
    Ingen aning!
  • fru AM

Shoppinggalenskapen fortsätter! Nu har jag fyndat fyra soffkuddar (vit päls (fusk) och krinklat siden (chokladbrunt)) en sarong på Ceannis-rea. MSW har ju köpstopp, så någon måste ju hålla rikets konsumtion under armarna!

• fru AM

Någon mer som vill gå på REA förresten? Ceannis-rean pågår i i dag till kl. 20 och imorgon 7-18. Linnégatan 89 (Sthlm)

• Lapinette

Linnégatan 89 ... bara några nummer från mitt jobb ... fast jag sitter ju hemma. Är det bara att trava dit eller måste man ha inbjudan (om jag nu går till jobbet imorgon så kan jag ju alltid "titta" förbi).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge