• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

eller ett embryo såklart. .-D

• Lapinette

nenne - tror det var idag för pb.

• fru AM

Idag kl 14 får PB tillbaks ett embryo!
    hälsn. "PB:s språkrör"

• nennesjuttioåtta

wohooo de får se prickens luftbubbla på TV!

• viktualia

tjoooo!

Trollet har haft en väldigt gnällig förmiddag, men klart hellre det än en kaotisk natt. Och den gångna natten har han skött sig exemplariskt. Utflykt till köpcentrumet i väster blev det inte.. istället grubblar jag över vad/om jag ska baka något... hm.. ni är välkomna att smaka på ev resultat!

Cicci - himla jobbigt med Skorpan! Öroninflammation är ju otroligt plågsamt!! *stackars liten* Hoppas verkligen att undersökningarna ger resultat så att hon får må bra snart igen!!!

Telis - tjaaa när Trollet vrålar som värst och jag inte kan göra något åt det på direkten så brukar jag helt grymt se till att han befinner sig i ett annat rum än jag.. för röstresurser har den lilla mannen absolut!

• MSW

Nu har jag gråtit hos csn, och eftersom perioden jag har sökt studiemedel för inte är slut ännu så ska det gå att ordna, men jag ser inte det förrän imorgon, så innan dess vågar jag inte dra någon helt lättnads suck! Men det verkar finnas hopp om det iaf!

Nenne: Så härligt med P och prickens puls! Super mysigt!

Nu är det snart dags för PB att få tillbaka embryot! *håller tummarna hårt*

Nu ska jag ta upp mat till middagen och se om jag sedan kan lugna ner mig så pass att jag kan få lite plugg gjort, eller om jag tar en dusch ist, det är så mycket man ska hinna med medan A sover!

• MSW

Det som jag förmodligen har virrat ihop är nog att jag på 20 v läser 30 poäng, alltså 1½p i veckan.. Fast det borde jag väl kunnat läst mig till.. Men *förhoppningsvis förhoppningsvis* läser det juh sig nu..

• fru AM

MSW: hoppas det löser sig!!!

Ego: kvart i 12 gick jag ut för att börja spana efter en vårjacka - helst i ganska ljust grått skinn. En timma senare var jag på väg hem igen, med en grå skinnjacka + en sidentunika! Jag som ALDRIG hittar något att köpa! Härligt när man har shoppingflyt!

• Parnassia

Skönt MSW att det verkar ordna sig! Håller tummarna för att du ser ändringarna imorgon! Kram!

Grattis AM till shoppingen! Är det ett led i att hålla nyårslöftet?

• fru AM

TAck, Parnassia. Nja ... skinnjackan hade jag lovat mig själv om jag blev lite smalare - och det har jag ju lyckats med. Kommer sitta fint på min förestående resa till Florenz också ... Sidentunikan var fin och skön och rel. billig.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge