• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Det var en tricky fråga! Skulle säga halv fem (mobilen) eller efter åtta, men före nio

Lapinette skrev 2010-03-24 16:29:27 följande:
    När är det den bästa tiden att ringa folk som man inte känner? Vet inte om de har barn eller så. Sitter nämligen i valberedningen i vår brf och ska ringa några som har sagt att de är intresserade att vara med i styrelsen.
  • fru AM

Men när ungefär ska du ha då? OM jag ska ha fest så blir det nog mitten av juni eller slutet av aug.

Lapinette skrev 2010-03-24 16:27:06 följande:
    AM - visst får du det bara vi inte bestämmer oss för att ha fest samma datum (om vi båda beställer från Vasastans ost).
  • nennesjuttioåtta

Oupsie
    vanligt rutinbesök, RUL var förra veckan! Vi såg inte vad det var...

AM
    det kanske har hamnat i hennes skräppostlåda och då ser hon det kanske inte?

Lappis
    soctant som springer, det var något nytt. *fördom*

• Lapinette

AM - jag funderar på den 5 juni bara att det kolliderar med Sthlm marathon ... dvs ingen kan ta bilen hit. Fast samtidigt så är det ju bäst om man lämnar bilen hemma .

Halv fem ... det är ju nu! Jag har mobilnumret till två av dem. Den tredje får jag knacka på hos oss och det gör jag i helgen (typ söndag eftermiddag).

• fru AM

Va bra - 5 juni blir det inte för mig!

Lapinette skrev 2010-03-24 16:42:53 följande:
    AM - jag funderar på den 5 juni bara att det kolliderar med Sthlm marathon ... dvs ingen kan ta bilen hit. Fast samtidigt så är det ju bäst om man lämnar bilen hemma . Halv fem ... det är ju nu! Jag har mobilnumret till två av dem. Den tredje får jag knacka på hos oss och det gör jag i helgen (typ söndag eftermiddag).
  • nennesjuttioåtta

nu blir det lapplandsfjällen! på er!

• Lapinette

Annars var 19 juni ett datum jag fått ok från brorsan men jag tycker det känns så nära Midsommar. Fast det kanske inte spelar någon roll?

• fru AM

19 juni är ju Kronprinsessans och prins Daniels dag!!!! Jag satsar eventuellt på 12 juni jag

• Lapinette

I know! Jag bråttas med marathon eller Kronprinsessans bröllop. Det är de datumförslag jag fick av min brorsa ... han har sin son varannan vecka.

• Lapinette

Så jag stavar!!!! Brottas med Å! Vad hemskt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge