• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • kängu

Tittar bara in som hastigast... har ju inte varit inne på läääänge och vad ser jag... min FAVORIT SNIGEL har PLUSSAT!!!!!

ÅH jag är så glad för er skull fina fina du!!!!

• Snorkfröken77

Åh gud Snaily!!! Här sitter jag med tårar i ögonen, fy fan vad glad jag är för din och makens skull!!!!!

Jag har haft en absolut överjävlig dag med strul med fakturor för badrummen (de har saltat rejält, har ringt KO-mannen så det kommer bli strid), fick reda på att jag missat OB i ett år (hoppas jag får dem i efterhand), har varit hos banken där den j-a värdeingsmannen hade värdet upp huset med 50 000 efter helrenovering av två badrum strul strul strul!

Men så fick jag se att du plussat Snaily, och nu känns helt plötsligt denna dag helt fantastisk!!!!

Än en gång mina största grattiskramar till er båda!

• snaily
    Lapinette skrev 2010-03-25 19:27:26 följande:
    snaily - är du säker på att de satte in en blasto?! Att du inte blev gravid bara så där "poff" från tomma intet, heter Maria och självfallet är du oskuld !
    Såklart är jag oskuld! Det är därför vi gjort IVF. Eller man kan undra vad min mamma annars menade när hon frågade "fungerar det inte på naturligt sätt?"

Kängu
    Heeeeej! Hur är allt? Ska du vara mammaledig något snart igen? Kanske åka till fjällen lite?
  • snaily

Snorkis
    Vilket strul!! Heja dig i badrumsstriden!

• Lapinette

snaily .... ahhhh, då förstår jag varför det inte har funkat tidigare?!!

Snorkis - låter som en tuff och urjävlig dag! Kram på dig och skit för badrumslirarna.

• fru AM

Hurra igen för Snigelplus!!!

Tack alla för uppmuntrande ord inför i morgon! Bara jag får tag på ett par vaxade jeans så löser det sig nog

(Frullan: För 6-7 år sedan "snodde" jag hennes man. Vi tillhör samma krets av bekanta så vi ses ibland på fester. Hittills har vi undvikit varandra med det resultatet att vi stått o tryckt i varsitt hörn (i princip). Var trött på det och ville AGERA.)
    Ursäkta för repetitionen alla andra

• passionsblomman

SNIGEL!!!! Herreguuuud GRATTIS!!!! |vill g;ra tusen glada gubbar, men ngt 'r knas med tangentbordet, s[ det blir inga..._|

Vad 'r fel_ m[ste ha kommit [t ngn knapp!

• Blivande fru L

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Grattis Snaily!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge