• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Har koko och Lillebror kommit upp ordentligt och fått klappa den nygravida magen?

• passionsblomman

När vi kom hem kl 18.15 var det 10 grader inne. Nu är det 14,8, så det går ju åtminstone åt rätt håll!

Telis skrev 2010-03-25 22:24:32 följande:
    Usch, vad jobbigt, MSW! Hoppas att det låga värdet berodde på magsjukan och inget annat!Välkommen hem, PB, och GRATTIS till det lilla embryot och eskimån! Hoppas att ni fått upp värmen i huset.
  • snaily

Telis
    Ja, de har kommit upp ordentligt! Vi dricker te och har så trevligt så! Men klappa min småfeta mage har de inte fått göra.

• Telis

Här har det varit en tuff dag. Televinken och jag var på utflykt idag och på vägen hem i tunnelbanan så lackade han ur och tyckte att livet i barnvagn sög stenhårt. Som tur var skulle vi bara ett par stationer men jag fick onda ögat IGEN av en surkärring. Vad är det med folk? Tror dom att man tycker att det är så helfestligt att åka kommunalt med skrikande barn att man väntar till dom är riktigt hungriga och sen klär på dom lite för mycket innan man ger sig ut, eller?

Maken är dessutom borta så jag fick ensam ta hand om Televinkens kvällskris och ikväll höll han igång och skrek i fyra timmar. Pust och stön, har nog aldrig saknat maken så mycket. Till slut grät vi lika mycket bägge två.

Nu sover han dock, söt som spunnet socker , och nu längtar jag efter att han ska vakna så att jag kan trycka i honom lite mat innan jag kan gå och lägga mig. Och just därför vägrar han ju att vakna.

• passionsblomman

Telis, ååååh vad skitjobbigt!
    Jag råkade i T-banan ut för en gubbe som verkligen suckade det högsta man kan sucka och utbrast "men HERREGUUUUD" när min son skrek i vagnen. Det var första ggn vi gav oss ut ensamma efter min depressions värsat tid. han hade lärt sig gå och lantisar sm vi var, så fattade han inte varför han inte fick kliva ur vagnen. Han var DÖ-ARG och skrek medans gjorde "ostbågen" (dvs spände hela lilla sig i en båge bakåt)

Jag började nästan gråta där i tåget och undrade vad fan jag skulle ut och göra. Usch! Jag glömmer aldrig hur det kändes! Stackars dig!

• Telis

PB, jaaa, förra gången var det en kärring som satt och höll för öronen. Nästan lite komiskt nu i efterhand men då kändes det fruktansvärt jobbigt.

• Telis

snaily, det kommer du att slippa där ute i vildmarken!!

• passionsblomman

Och förresten Telis, så minns jag sådan där gemensam gråt också! *kramar* Du är JÄTTEDUKTIG och världens bästa Televinkmamma. Han kunde inte fått en bättre!

• Telis

Men vaaaaaaakna nu då, förgrymmade onge! Hur kan det komma sig att dom vaknar när dom inte ska och sover som små (söta iofs) stenar när man vill att dom ska vakna?

Och hur i hela H kommer det sig att man inte får sitta ner, oavsett hur mycket man gungar på dom, när dom skriker? Det räcker med att arslet närmar sig soffan på tre decimeters håll för att skriket ska tillta.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge