• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Har ingen aning om hon planterar. De har balkong men inte mycket till blommor där ute (vad jag minns). Sen måste det ju vara saker som är lätta och inte allt för skrymmande då vi flyger med Ryanair ned. Men pärlor kan säkert vara något.

• fru AM

Men gå in och titta lite i alla fall - de hade andra grejer än böcker! Annars är det ju Leksaksborgen på Ö-torg som gäller!

• Lapinette

AM - de är guld (på Ö-malm). Gick in där och sen vips hade jag fixat presenterna till barnen i Österrike. Sa till tjejerna att vi kommer att ses igen för sen är det dags för Påskpresenter till Frankrike .

• Lapinette

Maken är verkligen noll intresserad av presentköp. Dagen innan vi skulle åka så mindes han inte ens att vi hade bestämt vad vi skulle ge föräldrarna (våra kompisar) utan trodde han skulle ut och panikshoppa. Jag hade ju köpt en vinpump och sen köpte vi en Margaux (Bordeaux) samt en Bollinger Prestige (supervackert förpackad) på Arlanda samt att vi (maken) betalade lunch, lifkort etc när vi åkte skidor tillsammans första dagen.

• Lapinette

Vi åkte ju utom EU så därför kunde vi handla vin på Arlanda .

• Tinga

Jag har en fråga till trädgårdsexperterna i tråden. (Känn er träffade, den som vill. ) Vi ska riva upp vår gamla ojämna gräsmatta och rulla ut ny, färdig, tänkte vi. Idén som jag då fick var att gräva ner en massa lökar till olika vårblommor, typ krokus, scilla och snödroppar (kom gärna med fler förslag), under gräsmattan, för jag älskar sådana där härliga "blomstermattor" med vårblommor. Tror ni att det kan funka? Vi ska göra det nu under våren; är det ok att sätta lökar då?

• viktualia

Telis - STOR kram till dig efter gårdagens inferno... Trollet skrek rätt länge igår kväll också, men med hjälp av mat typ en gång i timmen var det lugnt i perioder.. PLUS att maken och jag kunde bytas av... sånt betyder ju enormt mycket i sådana lägen!!

AM - hm.. linda ungen jaaa.. det hade jag glömt bort.. ska nog testas...

- coolt med vaxade jeans.. det hade jag också missat.. men de var ju riktigt snygga.. hm...

Ladda om sidan - det händer av sig självt... Det är nåt fel på BTs sajt skulle jag tro! Själv skriver jag i anteckningar istället för här..

• Snorkfröken77

Tinga- Jag tror att just sådana lökar ska ner på hösten, men trådens verkliga trädgårdsexperter får svara bestämt. En liten tanke bara som jag upptäckt är att om man planterar lökar i gräsmattan och lagom när de kommit upp och blommar brukar det vara dags för första gräsklippningen här, och då är det inte så stor vits, men det kanske är annorlunda för er längre söderut?

• Parnassia

Jag vet inte om det ens går att få tag på vårlökar nu, de brukar ju planteras på hösten... Vad jag har sett i affärerna nu så är det mest liljor, dahlior, gladioler och annat sånt...

Spontant tänker jag att gör iordning gräsmattan, med bra jord under den utrullade mattan så blir det nog inte så svårt att gräva ner dem till hösten.

Snorkis har ju också lite rätt i att gräsklippning kan infalla innan lökarna har vissnat ner ordentligt. Därför kan det kanske vara bra att sätta lökar på sådana platser där man kan tänka sig att vänta med gräsklippningen ett tag. Tex i hörn, längs kanter, vid stenar osv, och inte mitt på där man kanske vill ha en yta att vara på.

Men jag ser också med spänning fram emot vad PB har för input.

Vi planterar förresten en kruka med minipåskliljor idag. Ska gå och se om vi hittar lite ris också. 15grader i skuggan och vrålsoligt!

• Fru FruLLan

Nu gråter jag nästan

2 gånger har jag skrivit ett låååång tinlägg som bara försvinnit helt plötsligt

va faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge