• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Mugglan-känns tryggt att sitta ensam under deppmanteln så sprider jag inte något negativt över Snailys ( ) plus

*smyger ut igen*

• viktualia

FruLlan - stygn under foten????

EA - *kramar om HUR länge som helst* gumman... världen är verkligen orättvis!!

Ego - kan rapportera att Ore och jag har tjatat oss varma här, himla trevligt besök och VILKET charmtroll till son hon har! *mys*

• passionsblomman

Men EA!!! Inte fasen får du låta bli att berätta här! Va? Ifall jag får minus måste jag få gråta med er. Nu gråter jag med dig!

Jag vet hur naivt det är, men jag hade en liten dröm om trippelplus för oss tre. Fast det inte alls är så sannolikt.

SKIT SKIT SKIT!!!! *kramar min bästa kram*

• snaily

Fru E
    STOR bamse-enorm jätteKRAM!!
    Så ledsen för din skull! Det var ju meningen att vi skulle plussa tillsammans!
    Hoppas maken kan trösta dig ordentligt under deppmanteln och att ni så småningom kan komma igen och göra nya försök med era goa frysisar, även om jag förstår att det inte är läge riktigt än att tänka på det.
    Och gråt ut här så fort du känner du behöver det!! Här finns ju plats för både plus och minus, glädje och sorg.

• snaily

Tar mig friheten att skicka hälsningar från Koko (fast hon inte uttryckligen hälsat men jag gissar att hon gör det ) som just nu håller på och lägga Lillebror. Han har varit världens gulligaste lilla solstråle hela dagen men just nu vill han inte somna. Korven skulle helst vilja pussa ihjäl honom hela tiden - nu vill Korven ha ett eget barn till hushållet att ta hand om! Hoppas det blir så.

Trevlig helg på er alla!
    Här blir snart gräddig suovaspanna med pressad potatis och sen mjölkchokladmousse med smörstekta päronklyftor.

• passionsblomman

Åh, snacka om det där "vi blandar och ger" stämmer i den här tråden! Man blir glad så man gråter och ledsen så man gråter och arg så man gråter eller likaså trött så tårarna sprutar då med...

Min dag har varit full av att känna på våren i vår trädgård. Vi drack kaffe på balkongen i bara t-shirt och det var jättevaaaaaaaaarmt! Kommer att bli helt omöjligt att sitta där om det blir en varm sommar.
    Lite mera fika på verandan och så kippa runt i stövlar på den dyngsura gräsmattan och kika på alla snödroppar oh vintergäsck som är ÖVERALLT. Fjärilar dansar runt i solen och fåglarna tjuter ju halvt sönder sig! Vi har varit och köpt en litne grensåg så vi kan såga så smått på en del av alla träd som vuxit hej vilt här.

Kört bilen genom biltvätten har vi också-DET behövdes! Och nu har jag en hel kasse full av räkor och annat plock som ska dukas upp och ätas framför tv:n i godan ro.

• Fru FruLLan

Nej EA
    Fy vad otroligt ledsen jag blir.
    Stor kram- Vad det än nu kan hjälpa till...
    Förstår att allt känns skit och att livet suger. MEN det finns verkligen ingen anledning att hålla dig borta från trå¨den för det. Jag förstår hur du känner. Men det finns plats i tråden för både glädje över ett plus och evig sorg och förbannelse över ett minus. Så håll dig inte borta för det. Det är kansake när man mår som sämst som man kan behöva tråden som bäst.
    Även fast jag inte kanske förstår alls fullt hur illa du mår så lider jag med dig. och vill verkligen skicka en varm kram!!!!

PB: är det varmt hemma nu igen? Hoppas det!

AM: hoppas kvällen blir bra trots allt! Undrar också hur klädseln blev.

Lappis: Håller helt med. hur i helvete kan man förstöra god champagne med apelsinjos??????
    mimosa kan man eventuellt dricka på fulbubbel, men knappt ens då...

Ny fylla here i come
    SKÅL!!!!

Snaily: Ni får inte ha FÖR trevligt och äta FÖR god mat. Då kanske kokosen kommer på den dumma iden att stanna där uppe i ödemarken. men det får hon inte hon ska hem och leka ed MIG

Men ha det så trevligt tjejer.
    och jag gisar att kokosen får dubbel ranson av alkohol så där hux flux nu i helgen.
    HURRA!!!

• passionsblomman

Frullan, vi hade över 21 grader när jag la mig, så det var hur gött som helst. Och nu när solen värmer så blir alla rum på södersidan jättevarma på dagtid. Sköööööööööönt att bara behöva elda på kvällen nu!

• muggles

EA: åååhhh, jag lider med dig. Jag förstår hur surt det känns tro mig. Men kom ihåg hur det gick för Snaily första gången, och detta var din första gång. Det kommer att gå 2:a el 3:e gången! Men skit att det inte lyckades första gången Men jag förstår så väl känslan av att vilja dra sig undan, ibland orkar man inte ens med att ta emot sympati. Stor jättebautabamsekram från mig iaf. Men kom ihåg - det är inte kört för alltid, bara denna gång... (visst är det lätt att säga till andra? )

• Telis

EA, ååååååh vad tråkigt! Stora, stora kramar!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge