• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

MSW - grattis till framgångarna med CSN och ha det ljuvligt i Sthlm!!! Jag är lagom avis!!!

Här har vi lagt ner byggshoppingen pga regn och åker istället på utflykt till grannstadens shoppingtempel - vore skoj att hitta lite kläder till mig bland annat!

Annars - jag har kommit fram till att H&Ms amningskläder är för småbystade personer... tröttsamt....

• Blivande fru L

Fru E - Fan också! Stor kram till dig.

• BrudSommar2006

Varför hamnar man på någon jäkla reklamsida varje gång man loggar in?! Brukar det vara så? Jag loggas in automatiskt på min egen dator så jag märker inte sånt i vanliga fall.

AM, hur gick det på middagen? Har förstått att du fick ett snorkigt nej till fördrinken men att du ändå kände att du kunde prata med henne?

Egentligen är det väl inte dig hon ska vara sur på, det är knappast ditt fel att maken lämnade henne för dig, det måste väl vara hans ansvar om han vill vänsterprassla eller inte.

• BrudSommar2006

Cicci, när jag tycker att det är hopplöst med alla sjukdomar vi råkat ut för så tänker jag på er som också har ett elände. Stor kram till dig! Jag fattar inte ens att du klarade av att titta in här med så hög feber, jag ligger halvt medvetslös när jag har så hög feber. Har inte hänt sedan 2003 då jag hade körtelfeber som tur är, måtte det dröja. Vilken tur att ni äntligen fått kontakt med en vettig läkare i alla fall.

• BrudSommar2006

Telis, dina beskrivningar från verkliga livet om Televinkens illvrål är verkligen roliga! Fast jag vet verkligen att det inte är roligt, vi är i samma sits här med Astrid. Varje kväll illvrålar hon i upp till fyra timmar, har man tur blir det bara en eller två. Nu närmar de sig ju tre månader och någon gång efter det hoppas man ju att det släpper även om det inte gjorde det riktigt så snabbt med Iris vad jag minns.

Jag kan förresten inte heller med att lägga ner henne när hon skriker även om det inte hjälper att jag går och bär på henne. Fast Vickan verkade mena när hon typ behövde gå på toaletten och inte att hon lade Trollet i ett annat rum och lugnt gick och satte sig och läste tidningen som jag först trodde!

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas att du är frisk nu?

EA, vilket skräp, stor kram! Hur var det nu ni hade det med frysisar?

Är Koko fortfarande uppe i snöriket hos Snigeln?

Här njuter jag av att se barmark, vilken enorm skillnad det är mellan Öland och hemma, jösses! Vi har satt upp Iris gunga och leker i sandlådan och katterna njuter av att vara ute ordentligt för första gången i år. Maken ska ta med sig Iris trehjuling när han kommer nästa vecka, vi fick inte plats med den i bilen, tills vidare får Iris åka skrinda men det verkar roligt det också. Ingen snömodd eller halka i sikte när man är ute med vagnen heller, fantastiskt, jag vill inte hem igen för det lär dröja innan det blir som här hemma.

• passionsblomman

Mentalt mår jag bra-precis som nyss, men jag är rent fysiskt lite risig idag.
    Jag började frysa och kände mig helt färdig inatt och la mig tidigare än jag tänkt. Och idag sov jag som en sten. jag har haft som rejäl mensvärk både bak i ländryggen/svanken och fram i magen. Fast det har jag haft sedan de plockade äggen iofs. Sedan när jag steg upp behövde jag gå på toa. Väl därinne blv jag helt darrig, kallsvettades så det rann och tänkte "nu kräks jag och svimmar på samma gång!" Obehagligt!
    Nu har jag ätit lite och mår bättre, men inte är det läge för den storstädning jag hade planerat.

Det står i pappren att man ska höra av sig ifall man får yrsel och illlamående etc. för det kan vara tecken på överstimulering. Men jag känner mig mer som att jag håller på att bli sjuk.
    Eller som när jag blir rikitgt kass vid mens.
    Det går kanske över under dagen hoppas jag...

• BrudSommar2006

MSW, vad konstigt att dina värden gått ner så snabbt, eller? Kan det bli så bara av en maginfluensa eller tror du själv att det kanske inte hållit i sig trots allt? Hoppas att er Stockholmsvistelse utan barn blir lyckad i alla fall nu.

Mrs B, har det varit gott om jobb för dig nu alltså? Det är ju jättebra i så fall.

AM, hade du spanat in den grå skinnjackan och planerat att köpa den eller satt du hemma och tänkte att det skulle vara trevligt med en grå skinnjacka och gick ut och lyckades hitta just det på en timme? Himla imponerande i så fall.

Vänner, ser fram emot förlossningsberättelsen men förstår att det får bli när du får tid.

• BrudSommar2006

PB, knepigt att inte veta om du är sjuk eller om det har med ivfen att göra. Krya på dig i vart fall!

Usch och fy vad det går mycket elände nu vad det gäller sjukdomar, alla människor verkar vara sjuka, krya på er alla!

Astrid har bara 37,6 nu så det är nästan nere i vad hon brukar ha så ingen mer alvedon nu. Däremot är hon fortfarande rejält täppt i näsan vilket säkert har en inverkan på hennes humör och dessutom gör det svårt för henne att äta.

Dream feeding förresten, funkar inte på Astrid, det är helt omöjligt att pilla in något i munnen på henne när hon sover, jag har försökt.

• porchez

EA -stor kram till dig, finner inga ord och jag förstår inte hur det känns! Men kom in hit och gråt ut när du vill! Vi finns alla här, både erfarna IVF:are och inte...

PB - otäckt att du mår så dåligt, men jag tycker du ska höra av dig till kliniken oavsett om det är början på att bli sjuk eller inte. Bättre ett samtal för mycket än för lite... Hoppas du blir bättre snart.

BS- vad skönt det låter att åka till "våren" Hur länge ska ni vara på Öland? blir det över påsk? Leka ute, måste vara skönt både för dig, Iris och katterna

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge