• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

hej hej....

Skrev likt många andra ett jätte långt inlägg igår som bara försvann och då gav jag helt och hållet upp.

EA, så tråkigt. Man vet inte vad man ska säga, det känns bara helt orättvist o fel... Men nästa gång så är det din tur

Lappis, det jag skrev om present igår, var bland annat Junibackens bokshop, de har alla Astrid Lindgrens böcker på olika språk, tex Pippi på franska, vet inte om det kan vara ngt? Memory som AM tipsade om är mycket bra! Jag köpte till min brorsdotterpå Åhlens nylligen.

BS- härliogt med Öland. Vi åker neråt på tisdag kväll.

Frullan, glasbit i foten..... portvijn åt fanders.... förlåt men jag satt och skrattade när jag läste.

AM, vad kul att det blev så lyckat, du var ju dessutom världens pingla

Nu ska jag posta....

• FruCicci

Jag mår lite bättre. Har aldigt haft bihåleinflammation förut, det var verkligen värre än att föda barn, jag har sååååå ont i huvudet! Fruktansvärt är bara förnamnet!
    Tack gode tid för antibiotika!

Skorpan mår mycket mycket bättre nu! Jag är så himla glad för det!
    Hon har börjat äta lite lite igen

Jag skrev i går till dig Mugglan, och till Telis om flaskor och skrik och annat, men jag orkar inte skriva om allt som jag skrev till alla!

Idag har vi köpt en riktig cykel till Victor, hans första
    Silvrig och svart Med stödhjul! Kom på att vi ska ha en cykelhjälm oxå
    Familjelunch på McDonalds Nästan så jag skäms Sen har jag varit på Rusta, höroch häpna, ute i förorten Jäkligt billig WC anka blev det och lite annat tjaffs, ha ha ha.... jag är mycket sällan på sådana ställen, men det var iaf kul och just billigt, det skadar ju inte.
    Sen skulle vi ta en promenad på stan hela familjen, men det var ju som en myrstack, lönehelg... we forgot.... då ska man inte ut....

Nåväl, nu sitter jag i soffan spiknykter med mitt huvud som är nära att sprängas.

Kan mab kombinera Nasonex och vanligt nässpray som Nasin....? Jag kan inte andas om jag inte får ha vanligt nässpray....gahhh kvällens dilemma!

• FruCicci

Verkar vara här själv.... ska nog googla lite.... ha en fin helg!

• FruCicci

oj, jag glömde bort Earth hour....ja ja har sprungit o släkt nu och maken har kommenterat mig..... ska hinna stänga av datorn med....

• Lapinette

Här blev det familjelunch på Prinsen. Första och sista gången då vi fick vänta för länge och servitören var fransk! och nonchalant. Sen shoppade vi nya, superhärliga kuddar till sängen (någon som varit inne i den superhärliga och nya affären Gertrude vid Norrmalmstorg?) och var självfallet uppe hos Leksaksborgen och inhandlade presenter till brorsbarnen. Det blev duplo till killen och en bok med en multicolorpenna och klistermärken till tjejen. Ska även köpa chokladkaniner i Belgien/Frankrike. Hittade dock inget till oss själva. Jag ville ha någon vårlik rosa topp men det var inget som föll mig i smaken. Hittade bara en superläcker grön klänning på Boss. Ingen som vill bjuda mig på bröllop? så jag har en anledning att köpa den .

AM - vad skönt att festen blev lyckad!

Cicci - trist med en så painful bihåleinflammation. Min var en piece of a cake. Kände mest av den då jag blev svullen under och bredvid ögat och så lite lätt huvudvärk men så fort jag började knapra piller mådde jag bättre . Krya på dig!

Sen vi kom hem från stan så har vi ätit oxfilé med haricotvert rullade i bacon och rödlök. Druckit ett gott vin från Duoro (Portugal) och sett halva Benjamin Button. Ska väl masa mig till soffan och se resten av filmen.

• fru AM

Lappis: duktigt shoppat! Tänkte på dig när jag stod och väntade på Livia efter hennes teaterskola idag - tittade i skylten på den där barnboksaffären ... såg ett jättegulligt "origamiset" med små pappersgummor (text på franska på paketet). Kanske en presentidé framöver?

Cicci: hoppas du kryar på dig, gumman. Hur sjuk du än kände dig när vi sågs på gatan häromdagen så måste jag säga att du alltid ser bra ut! Kram

BS: Stackars lilla förkylda Astrid! Har ni såna näsdroppar (Iladin - www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=5 ) som är avsvällande och lämpliga för bebisar? Renässansspray kommer man inte så långt med när de blir riktigt förkylda ...

• Lapinette

AM - ett origamiset på franska låter ju som en superbra kombin av två underbara länder ! På tal om det så har jag pratat med pappsen idag. Så skönt att ha en tät kontakt sen han var här i september.

Så du var i mina kvarter medan jag och maken promenerade runt i dina.

Nej, dags att knyta sig snart. I natt får man ju inte sova lika mycket.

• Telis

Merde, nu laddade BT om sidan medan jag satt och skrev igen. Att jag inte lär mig....

• Telis

BS, stackars dig och Astrid! Det låter galet jobbigt för er båda att hon skriker så mycket. Har du klurat ut vad det är, är hon övertrött eller har ont i magen eller så?

Hej kängu, kul att du tittar in! Tyvärr så funkar inte bärsjalen när han är så där, han blir bara ännu galnare. Men vagnen och gå ut kanske kan funka, det ska jag komma ihåg nästa gång. Hur mår du och lilla Ru?

Krya på dig, Cicci, din stackare!

Bra presentinköp som vanligt, Lappis.

På tal om dom där näsdropparna så har vi Nezeril för spädbarn hemma och det står att dom ska ges 15 minuter innan måltid. Hahaha, dom har aldrig träffat Televinken dom! Han går från joller till utsvulten och vrålskrikande bebis på 30 sekunder så det är omöjligt att veta vad som är 15 minuter innan måltid.

Inatt vaknade vi av att han gjorde ett sånt sjukt läskigt ljud. Både maken och jag vaknade först när vi stod inne i hans rum bägge två och skrek "va va va, vad var det där?". Nu minns jag inte hur det lät men det var ungefär som om han kvävdes tror jag. Han verkade må bra men fy tusan vilket uppvaknande, jag var darrig i en timme efteråt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge