• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Men Mrs B - vad ELAKT av din svägerska! Hur kan man ens ha mage att dribbla över firandet till någon annan OCH vägra knytis!? Hur många andra är det som kommer på påsk? KAN ni ställa in? Eller bara o-bjuda svägerskan ...

• passionsblomman

Min sons lag har idag för första gången VUNNIT en handbollsmatch! Ren utklassning 20-4. Sedan pizza och lasergame för att de hade säsongsavslutning. Gaaaaaanska glada killar...

Jag har klättrat på en skithög stege och sågat grenar både idag och igår-shit vad mycket ris det blir direkt man bara sågar lite! Och ap-jobbigt att dra och mycket tråkigare än att såga ner dem...

Våra träd är verkligen inte beskurna eller omskötta på MÅNGA år, så det är ett väldans arbete som ligger framför med dem. Somliga går inte att ta själva, för de är galet höga.

Jag behöver vinna lite miljoner så jag kan plöja ner lite pengar i trädgårdsmästartag i den här trädgården. Jag har SÅ många idéer. Och noll pengar att vifta med.

• porchez

efter en omtumlande kväll igår har jag idag återigen hyrt tre filmer för att låta bli att tänka. fungerar hyfsat!

MrsB - fy vad elakt av din mans släktingar! hur kan man ens ha mage att säga att man kan göra en paj som du inte tål! ååå blir så arg på sånt där. Om jag var er så skulle jag strunta i dom, och fira påsk själva! Be strong! *stärkande kramar*

PB - grattis till sonens vinst! Blir lite avundsjuk på trädgårdsarbete, samtidigt som jag vet hur jobbigt och tidskrävande det kan vara.

Nej nu är det dags för tredje filmen!

• viktualia

Mrs B - Nääe fy 17 vad hårt! För det första måste man få vara trött och besviken på att tillvaron inte är som man vill att den ska vara. För det andra håller jag med tidigare talare, det låter som att makens familj jävlas med dig medvetet... inte säkert att de verkligen vill dig illa.. men förbannat pinsamma måste jag säga att de är i alla fall!! Det låter som att ni skulle behöva fira påsk i lugn och ro...
    *kramar om länge*

PB - coolt med sonens vinst!

Ego - Trollet har en gnällperiod... gurgel och stånk.. det enda som duger är att sitta i min famn med båda mina armar omkring honom eller att äta..*pust* Men det är i alla fall dagtid... Och nej, jag tror inte att det är nåt större fel på honom... han blir fortfarande lugn av lite gosande, ny blöja och mat... men det är lite tungt att lyssna på...

• BrudSommar2006

Vickan, jag skulle vara nöjd om Astrid var nöjd så länge hon satt hos mig men hon vrålar i alla fall. Fast idag vet jag inte vad som flugit i henne, hon har typ sovit hela dagen, varit nöjd och glad när hon varit vaken och nu somnade hon precis igen. Undrar så hur det kommer att gå i natt.

• nennesjuttioåtta

yeiiiks vad mycket det är att läsa ikapp när man varit bortya så himla länge (4 dagar!). Herregud, hur mycket som helst har ju hänt, Televinken har börjat högstadiet och Livia blivit teaterdirektör.

Änyway...

*tar sats*

FY FAAAAN VAD GÖTT MED ETT PLUS SNAILY!! WOHOOOO!!!! *krulltrumpeter* Grattis, grattis , grattis!!!!! Jag fick det finaste smset på länge från kära Telis och vi blev så glada!!!

PB
    Grattis till lyckat ÄP, ET och en eskimå!!!! Hurra!!!!!!

Åh sen åt andra hållet... EA Usch och fy, jag har t-shirten. Massor av kramar och hoppas du orkar krypa in här trots att filten är tung över axlarna. Har ni besölutat om någon frysinsätttning redan eller vad säger kliniken?

Lappis
    fick du tag på soc-tanten?!??!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge