• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

God kväll i tråden!

Först av allt, en stor bamsekram till fru E. Jag förstår att det känns jättetufft för just nu . Och jag förstår även att det inte lockar att vara social för tillfället men om, om, du känner för sällskap under deppmanteln så finns jag i närheten, för en promenad, en fika, eller vad som, och du får var hur bitter och vettskrämd som helst. Det är absolut tillåtet! Kram!

Mrs B, men hur beter sig din makes familj egentligen ! Hur kan man ha mage att först ta på sig påskfirandet själv och sedan lämpa över det på en annan, med kort varsel, och vägra hjälpa till. Du har all rätt att vara upprörd! Jobbigt att inte vara överens med maken . Hoppas att ni kan fira påsk själva, eller med dina föräldrar eller nått. Kram!

PB, vi får väl ha en trådträff i Sveriges sydöstra hörn i sommar kanske?

BS, Advil Cold & Sinus. www.advil.com/products/cns/index.asp

AM, skönt att det gick bra på festen . Det är ju bra att kunna umgås även om man inte behöver bli bästa vänner.

Nenne, låter som att ni haft en skön semester . Och grattis till Prickens, förlåt Prickans, små sparkar!

Tinga, vad sa logopeden? Eller står det någonstans i tråden? I så fall har jag missat det.

Lappis, skönt att albumet är klart.

Snaily, håller tummarna. Kul med besök under helgen .

Cicci, krya på er!

Nu, kvällsrunda med hunden. God natt!

• Hattis

Skit EA Fasen.

Nenne - vad mysigt det verkar med Borgafjäll! Känns som om skidsäsongen lidit mot sitt slut, men det är klart i lappland är det ju snövärld och lekplats ett bra tag till!

Näe, nu är risken hög för att jag kommer att bli sådär trött igen imorgon eftermiddag. Ser redan fram emot kaffet när jag kommer till jobbet (här är en som är GRAVT koffeinberoende.) Hej Oupsie, är du månne lika nattugglig som jag annars

Godnatt alla!

• nennesjuttioåtta

hejsan hej igen!
    Hattis hela april är ju kvar! Men nu känns det skönt att den (skidsäsongen) är över... Jag vill ha flipflops!

PB
    molvärk RD 5, kan nog vara en kombo av ÄP och hiihihihihiihiiiiiiiiiiii!

• MSW

Godmorgon!

Helgen blev jättebra! Grease var bra och maten var god (www.mesogios.se/)! Jättehärlig helg, men nu är det ändå skönt att vara hemma! Har idag fått in pengarna från csn som blivit missade, så känner mig rik, har inte fått in en sådan summa sen jag jobbade innan A föddes (om ens då.. ) Så idag ska jag ringa försäkringskassan!

Nahe, plutten vill att vi ska läsa bok!

• MSW
    MSW skrev 2010-03-29 08:41:14 följande:
    Godmorgon!Helgen blev jättebra! Grease var bra och maten var god (www.mesogios.se/)! Jättehärlig helg, men nu är det ändå skönt att vara hemma! Har idag fått in pengarna från csn som blivit missade, så känner mig rik, har inte fått in en sådan summa sen jag jobbade innan A föddes (om ens då.. ) Så idag ska jag ringa försäkringskassan!Nahe, plutten vill att vi ska läsa bok!
    Ringa försäkringskassan hade egentligen inget att göra med att pengarna kommit in.. (konstig syftning)..

Får se om jag även ringer och tar reda på vad andra provsvaret var.. Eller om jag avvaktar ett par dagar till, för att se om de hör av sig..
  • Lapinette

MSW - härligt att det löst sig med CSN!

nennelainen - såg verkligen superhärligt ut på Borgafjället! När ditt sms trillade in blev jag först lite orolig att något hade hänt. Inte skrämmas så där!

Fick massor med nyttigt gjort i helgen. Dammade bl a av vår bil igår (som stått sen i mitten av december). Var ute och provåkte och hälsade på min mamma (som blev jätteglad). Skönt att ha den när vi ska åka från Skavsta på fredag morgon.

• Tinga

EA - åh, vad ledsen jag blir för din skull. Skickar massor av kramar! Och som tidigare talare sagt; man är (särskilt) välkommen till tråden när deppmanteln ligger tung över axlarna.

Mrs B - nä, vad är det för trista släktingar din man har! Tycker verkligen inte att du ska känna att det är ditt fel när du kommer på kollisionskurs med din svägerska när hon beter sig på det viset! Kram!

Nenne - låter som en toppenhelg.

Oupsie - logopeden ringde i fredags, och hennes åsikt var att vi måste börja om från början med Piff vad gäller smakportioner och konsistens. Alltså är det sexmånadersmat som gäller igen nu. Vi fick i honom en del yoghurt i början av helgen, men igår och idag har det varit trögt. Logopeden tror inte att han kommer att äta ordentligt förrän han kan äta helt själv, så vi försöker träna styrning av skeden nu. Problemet är bara att dagis och logopeden har lite olika åsikter om hur Piffs tillvänjning vid mat ska se ut, så maken och jag ska försöka ha ett samtal med dagis i veckan, för att "medla".

I lördags var jag på en jättetrevlig möhippa. Jag var med hela dagen och kvällen, men skippade utgången på stan, för jag kände att jag värderade min sömn högre. Eftersom vi ställde om till sommartid blev klockan ändå 02.30 innan jag var i säng, men sen sov jag till 11! Så skönt att kunna ligga kvar och dra sig i sängen så länge jag ville, för maken och Piff&Puff spenderade helgen hos farmor och farfar. Efter långfrukost och tidningsläsning satte jag en himla fart, och på bara några timmar han jag storstäda huset, renbädda alla sängar, köra ett par maskiner tvätt och vika ihop den, samt ta en rejäl joggingtur. Sen var det mysigt att umgås med barnen ett par timmar när de kom hem och sen mös maken och jag ner oss i soffan och såg andra delen av Millenium.

• Lapinette

Tinga - låter som en toppendag! Hoppas medlandet med dagis löser sig för usch, hur länge ska detta fortsätta (matproblemet)?!!

• muggles

EA: varmaste kramen till dig. Förstår att du känner dig skräckslagen. Såå ledsen att det inte gick vägen Kom in när du orkar och känner för det - ibland behöver man en paus...

Cicci: härligt att Skorpan äter lite igen!

PB: molvärk = bra

Jag har haft en toppenhelg! Har upptäckt en slumrande trädgårdsmänniska i mig Har rensat vår häck på en massa ogräs (alla grannar har lagt täckbark vid häckens rötter men NCC hade ju inte gjort det på vår så den var helt överväxt), och krattat hela gräsmattan fri från ruttnande löv. Det räcker alldeles utmärkt med 535 kvm tomt (varav det mesta är hus, altan och en klippa)! Sedan fick jag mig vårens första joggingtur i omgivningarna - jädrans vad mkt nya fina hus det är i våra trakter! Såå skönt att kunna springa igen!

Nu ska jag snart iväg på besiktning av livmodern och äggledare.

• Tinga

Lappis - nä, den som det visste! Har vi otur dröjer det flera år till.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge