• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

PB-jag räknade RD 1 när embryot sattes in så TD är 16 dagar efter det
    Så ännu ett symtom som du har

• Lapinette

pb - testdag är 18 dagar efter ÄP så strunta i hur många dagar du har ruvat. Det är äggets ålder som betyder något.

• muggles

Tack för alla lycka-till - de verkar ha hjälpt då det såg himla fint ut alltihopa. Motorväg rätt in bara Inga rester kvar från MF/MA heller (vilket jag ju iofs redan visste). Så nu har jag fått med mig ÄL-tester och ska börja testa imorgon (alldeles för tidigt enl mig men jag gör som doktorn ordinerar). Får förmodligen glad gubbe på söndag först och då ska jag ringa in och få tid för progesteron-prov. El tänk om jag inte får glad gubbe just den här månaden?! Skulle vara så typiskt då jag har fått det de senaste 8 mån...

Snaily: gött!

PB: grav-trötthet...

Tinga: jag tycker det låter klokt att ta ett steg tillbaka till puréer. Det är ju precis det råd man ger när tex potträningen gått i stå, så det borde ju funka för mat också. Fundera på om det finns lite fastare puréer att ge (typ potatismos) som fastnar mer på skeden? El klöks han mer då?

• Lapinette

Oj, jag kanske har fel?! Fick för mig att det var 18 dagar efter ÄP och inte ET som räknades. Any way ... test när det känns bäst!

• nennesjuttioåtta

PB
    ÄP räknas väl som ÄL så 18 dagar efter ägglossning är ju några dagar safe att testa då. Men jag räknade ändå RD för sig bara för att ha något mer att tänka på, det var så lite annars. Det låter lovande so far...!!

• nennesjuttioåtta

muggles
    härligt med fri infart!!!

• Lapinette

Ni som har långtidsodlat har ju inte lika många RD som de kortisodlade. Det är väl därför det är bäst att skriva TD efter ÄP och inte ET.

• nennesjuttioåtta

använder ens kliniken uttrycket Ruvardag?!?!

• muggles

Förresten gjorde det inte ett dugg ont så Diklofenak måste ha gjort sitt jobb bra. De frågade flera ggr både under undersökningen och efteråt hur jag kände mig så det var som att det _borde_ ha känts mer.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge