• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Förresten så fick jag GRATIS äl-stickor! Det var fin-stickor (CB). Klart det kostar fläsk med utredning om äl-stickor ingår! Och jag fick mig en kaffe idag också

MrsB: jag hittar inte ord för dina släktingar - är de inavlade??? Synd att din make inte hjälper till mer. Om han nu jobbar så mkt och inte kan vara hemma och göra sin del, kan ni inte lägga lite av de pengar han drar in på att ta in hjälp (städhjälp tex)? Är itne det bättre att lägga lite pengar på det och slippa gräla? Livskvalitet...

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-29 13:10:08 följande:
    mugglesnej men ett hinder mindre på vägen för att ni ska fixa det själva!
    Ja Jag försöker bara hålla mig på jorden och vara realist...
  • muggles

Vad är det för superläkare då? Kan han undersöka medan han snurrar på kontorsstolen???

• passionsblomman

Mugglan, jag ahnn inte ens skriva lycka till...men jag har tänkt på dig massor över huvudtaget senaste tiden ska du veta.
    Det är BRA att allt ser bra ut fattar du väl! Tänk nu goda tankar!

Det är ju faktiskt inte alls säkert att det är något som är fel alls eller hur? Det TAR ju längre tid i vår ålder för merparten och glöm inte att du faktiskt plussade trots att det gick åt skogen!

De kommer ju att mäta alla hormonnivåer och sådär nu också antar jag så skulle det vara så illa att åldern redan tagit ut sin rätt, så kommer du ju att få veta det åtminstone. Jag tror INTE att det är så. Jag tror det kommer att ordna sig.

Men jag vet precis hur det är att göra resan...

• muggles

Frullan: tack förresten för fina ord. Ja det är för jävligt men life's a bitch (and then you marry one)... Men nu när jag inte är lika deppig längre så tycker jag inte det är så hemskt om vi bara blir vi tre i familjen. Såklart kommer jag alltid att ha en längtan om ett barn till men ibland måste man bara inse att man inte kan få allt man vill ha, och trots det gå vidare i livet.

• Lapinette

mugglan - bara bryta ihop och gå vidare ! Ja, du den där superläkaren ska visst ta prover som ingen annan gör så jag vet inte ... kanske ska man gå dit och visa muttan också (snart har ju halva stan sett den ).

• muggles

PB: jag är lite förbi att tänka goda tankar. Jag har gjort det i ett års tid och det hjälpte inte. Nu är jag mer neutral och försöker dels att inte deppa ihop men heller inte göra frivolter över att allt ser fint ut (för det har inte gått ändå). Förstå mig rätt - jag uppskattar alla peppande ord men jag tror tyvärr inte att jag kan påverka det här med psyket det minsta.

Det som jag tror att det "positiva" tänkandet kan påverka är att inte ge upp som i att sluta med äl-stickor och att inte ens vilja göra en utredning för att "det är ändå ingen idé". Men jag tror inte att det blir mer bebis för att jag sitter här och aumm:ar och tänker positiva tankar. Om du förstår vad jag menar.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ooh är det någon som håller på med immunologiska testar kanske? Villl du ha min bok?

• nennesjuttioåtta

mugglan
    I know, I know...

• nennesjuttioåtta

fan vad avundsjuk jag är på er som kan börja greja i trädgården.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge