• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - jag testade aldrig eftersom det alltid kom en blödning.

Telis - är ni nöjda med kassen?

• viktualia

Telis - vilken matkasse!!! mums!

Och Nenne - riktig finmat vore verkligen najs! *lite avis*

• passionsblomman

Lappis, ja fy fan för blödningar! Men just för att jag vet om ditt utomkveds så tänker jag verkligen testa oavsett! Jag är mer rädd för ett utomveds än för ett minus ska jag säga! Det där du var med om tycker jag verkligen låter helt fruktnsvärt!

• Telis

Lappis, ja vi är jättenöjda! Dom kommer och levererar varannan måndag men man kan avboka om man tex är bortrest eller vill stå över ett tag. Det är alltid jättefina råvaror, mycket ekologiskt, fisken är alltid färsk och inte fryst osv. Varje middag är också beräknad för fyra personer så man får lite matlådor till frysen. Det är jättekul att få prova lite nya rätter. För ett tag sen var det en gryta med kalkonkorv och det hade jag aldrig köpt hem frivilligt men det var faktiskt riktigt gott.

• passionsblomman

Ni som fördrivit tiden med dvd-boxar, vad har ni egentligen tittat på?
    Vi stod på ICA Maxia och kollade på en massa häromdagen utan att se en enda vi ville ha...

Tips emottages tacksamt!

• Lapinette

Telis - låter toppen!

pb - ja, utomkveds är klart värre än ett minus.

• Lapinette

pb - just nu är vi inne på the Wire (sweets rekommendation) annars har vi klämt igenom Six feet under, Kalla fötter som jag tror både gick i 5-6 säsonger och är avslutade. Rome som är en kortare serie (tror den gick i 2-3 säsonger) som just handlar om Rom ... superbra! Sen har vi även de första säsongerna av Greys (eftersom jag då hattade mellan Cannes och Stockholm så såg jag aldrig dem) och så gillar vi Entourage och 24.

• passionsblomman

Greys har jag aldrig sett, det kanske vore något! och Rome också... The wire har jag sett ngt halv avsnitt av här och där men aldrig kommit in i. Kalla fötter, oooh den såg vi när den gick och jag grät mig fördärvad när hon dog tjejen...

• Lapinette

pb - och när Rachel gör IVF och de ska adoptera!!! Såg den serien för en så där 20 år sedan men ville se den igen så jag köpte hela boxen (alla 5 avsnitten) och hoppades att maken även skulle uppskatta den. Den kändes fortfarande träffande och lika bra .

• Lapinette

The wire kräver lite tid (något Sweet påpekade för mig också) men nu när vi är inne i den (har sett de två första säsongerna) så vill vi självfallet se mer och mer. Kommer att köpa säsong tre när vi känner att vi har tid för lite tv-tittande igen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge