• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

PB
    se där, ett tecken till!
    9/4 det är ju en hel evighet till dess ? vad ska vi fundera på då så länge?

• nennesjuttioåtta

jag ahde aldrig kunnat hålla mig så länge från att testa. Iaf inte till efter 14 dagar efter ÄP.

• nennesjuttioåtta

PB
    men du testar ju såklart när du vill

Telis
    gött med en färdig matlista inklusive kaffe (höll jag på att skriva, men det var ju muggles som fick det) KASSE.

• passionsblomman

Vaddå? Vilket är ett tecken? Toalettskräcken?

Och ja, det är ju en eeeeevighet till den nionde!

nennesjuttioåtta skrev 2010-03-29 15:02:33 följande:
    PBse där, ett tecken till! 9/4 det är ju en hel evighet till dess ? vad ska vi fundera på då så länge?
  • Lapinette

Jag tillhör ju en av de där otestarna ... så jag kunde absolut hålla mig från att testa men däremot missade jag ju då det där med mitt utomkveds så man ska testa även om man får en blödning.

• Lapinette

Tror jag ska göra min fjärde kopp te för idag . Den där jäkla förkylningen vill inte ge med sig ... men ikväll blir det lugn spinning och vin med väninna. Kan ju inte ligga på soffan varje kväll.

• nennesjuttioåtta

PB
    toalettskräcken är helt klart ett tecken.

• passionsblomman

Lappis, ja det står också på det där gröna pappret...testa även om blödning. Jag har ju normalt så jädra oregelbunden mens så jag har aldrig sett någon anledning att slösa tester förrän rätt sent, men under inseminarietiden lärde jag mig ju att progget kunde försena blödningen så då testade jag tidigare än jag gjort när vi bara försökte själva.

Nu när allt gjorts på helt eget vis så vet jag inte alls vad jag kan vänta mig. Mensen blev definitivt många dagar tidigare vid inseminarierna-dag 27 eller 28 alla ggr utom en. Och det höll i sig en bra bit in på hösten även efter sista inseminariet. Men nu har jag ju inngen vanlig cykel att räkna från, utan det blir ju från ÄP dvs ÄL då...

-BAH!Räknar och räknar, det är ta mig tusan det enda man gör, olika dagar och tider hit och dit!

...och nu vill sonen ha hjälp med matteläxan också. Tur han är liten så jag fortfarande kan hjälpa. Jag är inte så bra på matte annars, så när ahan blir äldre vet jag inte hur det ska gå...

• Telis

Lappis, nej det här är nog tredje kassen tror jag vi får.

PB, fy sjutton för så lång väntan. Jag är som nenne, jag hade inte heller kunnat hålla mig så länge.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge