• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - jag har ju t o m kommit förbi mugglans likgiltighetsstatus så jag vet inte riktigt vad jag vill eller ska jag säga OM jag vill börja gräva i barnlösheten igen. Gjorde ju den där livmoderchecken i början av året men vet inte om jag tror på så mycket mer längre.

• nennesjuttioåtta

lappis
    nä, jag vet. Om det är det där immunologiska grejset så var det ju en jättelista med prover och det kostar ju en del det med för att sen ändå kanske inte hitta något.
    Fick du tag på den springande soc-tanten eller är hon en envis jävel som håller sig borta?

• muggles
    Lapinette skrev 2010-03-29 13:24:53 följande:
    mugglan - bara bryta ihop och gå vidare ! Ja, du den där superläkaren ska visst ta prover som ingen annan gör så jag vet inte ... kanske ska man gå dit och visa muttan också (snart har ju halva stan sett den ).
    HAHA!

Det är inte utan att man har en lite skum känsla när man sitter där på fertilitetsmottagningen. Alla vet varför alla andra är där... "Jaha, så ni är också infertila". Jag tänker varje gång - tänk om ngn man känner kliver in (typ en kund el så).
  • muggles

Lappis: jag hade satsat på adoptionen och skitit i att göra fler tester. Du känns rätt genomundersökt nu... Hade det inte varit så lång kö till adoption (och så dyrt) hade jag anmält oss också; jag hade gärna tagit emot en liten flicka/pojke från Sydkorea.

• MSW

Mugglan: Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, tror jag förstår hur du menar med det positiva tänkandet.. Och även om det inte är säkert att det funkar för att allt ser bra ut, så tycker jag det är jättebra att det ser bra ut så här långt! Med tanke på att ni har ett barn och lyckats bli gravida igen, så bör det juh funka fler gånger så länge allt ser bra ut, men det hjälper juh inte att allt ser bra ut, eftersom man ändå inte vet hur det går!

Koko&BS: Japp, nio är lågt.. Jag vet inte hur mycket det varierar av sig själv, men om man tänker på att mitt normala kanske är som förra gången när det låg på 46, då är det juh inte så långt att sjunka och känns mer rimligt att det sjunker till nio av en infektion, medan om det har sjunkit från 135 känns som mer orimligt! (snurrigt) Avvaktar till slutet av veckan innan jag hör av mig och undrar hur det står till egentligen!

Ang att lämna bort: Så har A sovit borta kanske fyra gånger eller så, de första gångerna var det just för att vänja honom vid att vara borta, och då har vi juh varit högst 20min bilväg ifrån och har kommit och hämtat honom så fort vi har vaknat (för att jag har hållt på att längta ihjäl mig..), nu i helgen var första gången som han har sovit över "på riktigt", och då lämnade vi honom tidigt på lördagen och hämtade honom runt 18 på kvällen på söndagen! Han verkar inte har några direkta men!

Nahe, nu har jag gjort en stor del av det jag tänkt göra idag med skolan, inte allt jag hade tänkt, men nästan mer än jag trodde, så nu ska jag bort till mamma, som passar A idag, en stund innan jag ska åka in och möta upp maken för att handla!

• Lapinette

nenne - jag pratade med henne i torsdags. Vi står som par nummer två i kön. Hon ville fortfarande inte säga när hon trodde det kunde bli vår tur men jag räknade ut att de förmodligen påbörjat ett nytt par varje månad (då jag har för mig att det var 4 stycken före oss när jag frågade henne i december). Så vi borde få påbörja utredning i maj.

• Lapinette

mugglan - hade jag varit en så där 3-5 år yngre så tror jag att jag hade fortsatt ett tag till med IVF, prover etc men då jag vet att det hela tiden bara går utför och nu i ganska så rask takt så känns det bara så hopplöst. Sen så tär det så på psyket och just nu känns det som jag har en ganska bra balans där men längtan finns hela tiden och speciellt när vi träffar våra vänner som har små barn.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    oh! maj är inte så långt bort.

MSW
    ska du höra av dig eller hör de av sig till dig? Ska du ta nya prover igen?

• Lapinette

nenne - nej, men då har vi väntat i snart ett halvår (och där går gränsen för hur länge man ska vänta).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge