• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Cicci, nja jag läser men det behöver ju inte betyda att jag tror på det som sägs. Jag är mer nyfiken på vad ni andra, balanserade, människor tycker är okej. Vi har redan låtit svärmor ta hand om Televinken en natt (fast då var vi iofs hemma om det hade varit nåt) och hoppas på en kvälls barnvakt senare i vår för att gå ut och käka när jag fyller år.

• Tinga

Telis - nu är ju vårt fall lite extremt kanske, med tanke på den resa vi gjort, men våra föräldrar tog Piff&Puff varsin natt när vi precis kommit hem från neo (det var ju då vi höll på att gå under, både maken och jag), men då var maken hemma ena natten och jag den andra. När Piff&Puff var 1.5 månader (korr) lämnade vi dem till farmor och farfar i 3 h för att gå ut och äta middag (bröllopsdag). På nyår, när barnen var 5 månader (korr) lämnade vi dem till mormor och morfar över natten för första gången. Vi lämnade vid 18-tiden och hämtade igen vid 11 dagen efter. Alla gångerna har det gått jättebra. Närr Puff var ett år (korr) var han förförsta gången hos mormor och morfar en hel helg och ett par månader senare var de båda två en helg hos mormor och morfar. Jag kan absolut inte märka att det skulle ha mått dåligt av det, snarare tvärtom. (Och vi föräldrar också. )

• Tinga

Telis - problemet med puréer är/har varit att de måste ätas med sked, och Piff är inte särskilt glad för att ta in en sked i munnen. Han måste defintivt hålla i den själv, även om det kan funka att jag eller maken också håller i och "styr". Det gör ju det lite besvärligt att få i honom just puré, men får man bara in maten i munnen på honom är puré definitivt en bättre konsistens än t ex en tugga från en macka eller en bit banan, eftersom det är mycket lättare att svälja.

• Oupsie

Tinga, hoppas att logopeden har rätt och att det kommer att gå framåt med Piffs ätande. Jobbigt att få medla mellan logopeden och dagis dock.

Muggles, lycka till idag.

Hattis, ja, jag är en nattuggla. Särskilt nu när man knappt har några tider att passa.

Postar innan sidan laddas om...

• Lapinette

Jag har ju inga barn men själv tycker jag det låter absurt att man ska vara tillsammans med barnet dygnet om tills de har fyllt 3 år. Hur går det för barnen i andra länder där man inte tillåts (eller rent ekonomiskt inte kan) vara mammaaledig de första året? Tror det hela handlar om att man lämnar barnet till någon som den känner och har tillit till (så som i ert fall svärmor som har varit hos Televinken flera gånger).

• Oupsie
    Lapinette skrev 2010-03-29 11:08:17 följande:
    Jag har ju inga barn men själv tycker jag det låter absurt att man ska vara tillsammans med barnet dygnet om tills de har fyllt 3 år.
    Tyckte först att du skrivit absolut, men sen såg jag att du skrivit absurt .

Jag har ju inte heller några barn, men jag tror kanppast att det är något som skadar barnet om någon annan än föräldrarna tar hand om det då och då.
  • Ore

Lycka till på dagens besiktning, Muggles!!!

Tinga: Hoppas medlingen går bra, men jobbigt att ni måste ta tag i det... Att inte logopeden och dagis kan komma överens. Fast iofs är det kanske trevligt att ni får vara med och bestämma också...

PB: håller tummarna för din ruvning!!!

Lappis: Skönt att ni fick ordning på albumet

Nenne: Åååååhhh, sparkar. Mysigt. (Än så länge )

Ytterligare en KRAAAAM till EA!!!

MrsB: Gaaahhh, vad arg jag hade varit om någon försökt styra över ett kalas som man tidigare sagt att man skulle ha, vägrar hjälpa till och det lilla man kan tänka sig att göra är något som en annan är allergisk mot...? Om ni orkar ta fighten tycker jag verkligen att ni ska säga ifrån på skarpen...

• Ore

Lillkillen har varit 4-5 timmar hos barnvakt från att han var två månader... Hittills kanske två gånger? En när maken och jag var på bio, och en annan när jag förberedde för dopet och sprang runt på stan...

Varken han eller jag har tagit skada av det, inte hittills iaf

• snaily
    Telis skrev 2010-03-29 10:34:02 följande:
    snaily, jag räknar kallt med att det var ett fett plus imorse med men du kan väl bekräfta det va?
    Plus var det men om det var fett vet jag inte , fortfarande lite halvsvagt men tydligt, hoppas det inte är ett dåligt tecken! I och för sig går det nog inte att jämföra med testet jag gjorde i torsdags, helt olika tester av olika fabrikat, vet ju inte ens om de har samma känslighet för hcg.
    Ska i alla fall slå Falun en signal idag, känns för en gångs skull roligt att behöva ringa dit.

Muggles
    Lycka till idag! Det går nog bra spår jag.
  • Lapinette

snaily - vad härligt, fast jag trodde visserligen inget annat .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge