• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Cicci
    gah, vad jobbigt med bihåleinflammation!! Det har jag itne haft på flera år men usch, det gör verkligen ont!

Många jsuka nu!

Frullan, stackars foten!!!!!! Och jösses, porterflaskan!!
    Tyvärr har jag ingen röd kattunge men önskar ni hittade en. Däremot har vi en fet röd katt som brukar kissa på vår dörr så Nancy har fullt sjå med att nosa där och släppa ut all värme ur huset istället för att gå ut (han vill säkert sätta på henne också, den jäveln) så honom kan du få komma och hämta gratis. han är dock långt från kattungestadiet.

Mrs B
    my god! Din svärfamilj underlättar inte ditt liv direkt. Nu får väl ändå maken ta och säga något? Han kan väl utvisa syrran på en tiominutare innan hon får uttala sig om någon jävla nötpaj.

Televinken
    INTE SKRÄMMA MAMMA OCH PAPPA!

Ego
    här har maken kännt Pricken sparka för första gången i helgen! Underbart! Det var i fredags, 20+2. Borgafjäll, alltså vilket ställe. Tyvärr snöade det hela helgen utom i morse så det blev ingen heli- eller catskiing för maken men vi har haft det gött ändå. Njutit av varnadras sällskap, legat på spat (vi hade gratis inträde dit eftersom vi bodde på hotellet) och hållit handen framför panoramafönstret där snöstormen ven utanför.... och... VILKEN MAT!! Lappis, ni måste åka dit bara därför! det är nog det godaste vi ätit (och druckit, om P får säga sitt, jag håller iofs med om att vattnet var väldigt gott) www.borgafjallen.com

• nennesjuttioåtta

och ingen behandling blev det för mig eftersom massören blev sjuk.

Och så har vi en anledning att åka tillbaka dit.

Och amttehjärtat har ont, vi lämnade bort Nancy ända till på torsdag i Falun, och jösses vad jag saknar henne. Hon verkar dock trivas hyffsat men ajg tror att hon nu accepterat att vi övergivit henne och att henne snya lott är att ligga i knät på en pensionär och titta på Antikrundan.

• nennesjuttioåtta

PB
    När är TD?!? Och vad gött emd en blommande trädgård! Här är det långt borta men nu är kullerstenarna på infarten framme iaf. Tjoho, alltid något!

• nennesjuttioåtta

BS
    ÅÅåh vad härligt det låter med Öland!!!! hopas Iris lyckas bättre på cykeln nu!

• nennesjuttioåtta

jag har f ö upptäckt att det är svårt att andas samtidigt som man tar på eller av sig skorna. Förutom att lungorna kläms så kommer maginnehållet upp till soljuset igen. Men hittilsl har vi bara fnissat åt mitt stånk och stön och mmm jaha oj vad konstigt det känns när det blir kallt igen av vattnet i halsen eller vilken tur att det var hallonmouusen som kom upp och inte kebaben.

• snaily

Nenne
    Låter som ni haft en fantastisk helg!
    Vilken tur att Telis vidarebefordrade den goda nyheten!
    Håll en tumme för att det visar pluss på testet imorgon OCKSÅ!

MrsB
    Otroligt tråkigt och dålig stil av makens syster! Håller med föregående talare om att ni förmodligen har det mycket trevligare utan dem!

• snaily

Nu ska vi smaka på de bullarna som vi nyss har bakat! Luktar hur gott som helst...

• Fru E

Nenne-jag finns här i bakgrunden men har inte så mycket roligt att tillföra just nu.......är mest vettskrämd, egoistisk, osocial, bitter mm
    Blir ny ivf med start i början på maj antagligen men är skräckslagen att återigen se spottingsen komma på dag 10 och inse att det är kört. Känns som om att vi aldrig kommer att komma bortom den dagen....

Kram till alla som vill ha!

• viktualia

Nenne - lät som en ljuvlig fjälltripp!!

Ego - min mamma går verkligen in för sin nya roll som mormor. Inför vår ankomst på torsdag har spjälsäng, skötbord och ett gäng andra viktiga pinaler fixats.

OCH - maken och jag är bjudna på partaj i maj med klädkod och allt. Mamma lät SALIG när jag undrade om de kunde vara barnvakter.. *tacksam*

• fru AM

KRAM fru E!

Hej Nenne! Är grymt sugen på Borgafjäll (trots min snöantipati)! Klappa lilla Pricka i magen från mig

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge