• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

Vi har kört nässprayen direkt på Louise.... det har funkat bra... Jag gav henne nässpray redan när hon var "liten", det står på vår att den är från 7 månader, men hon fick den tidigare än så eftersom jag tycker näsdroppar är värdelösa....

• BrudSommar2006

Cicci, när mina föräldrar skaffade huset så var de inne på att flytta hit permanent men sedan kom barnbarnen! Tror att de mest pratade, de hade nog aldrig genomfört det. Fast de är nere drygt en vecka i månaden, mamma kan ta sitt jobb med sig och pappa jobbar inte. Det kommer nog dröja innan de är färdigrenoverade men det kommer att bli jättefint. Hoppas bara att de inte hinner bli för gamla och trötta innan de är klara...

• BrudSommar2006

Cicci, ja de där pipetterna fungerar inte lika bra, dropparna åker inte lika långt in i näsan vad det verkar utan rinner mest ut igen. Nässprayen är det lite fjutt på i alla fall!!!

• FruCicci

Vi mår lite bättre. Jag har feber på nätterna, väldigt märkligt. Men så gott som "feberfria"... Jag mår mycket mycket bättre och Skorpan med. Det är underbart! Känns som vi har varit sjuka hela mars hela familjen och Skorpan sedan i julas med först UVI, magsjuka, UVI igen, RS och sen öroninflammation.... svettigt. Det är värst när man är sjuk själv o har sjuka barn, men men det var som tur väl inte många dagar vi hade "samtidigt"!

• FruCicci

Nu ska jag ta en dusch Intressant va?

ha en fin söndag allihopa!

• BrudSommar2006

Cicci, ja stackarn, inte konstigt att hon har magrat och matvägrat, usch. Själv sitter jag och väntar på att Astrid ska vakna, hon har sovit flera timmar i vagnen nu så det måste bli när som helst.

• snaily

Vill börja med att säga stort tack för alla grattis! Har inte varit så närvarande sen jag plussade eftersom Kokisen kom i torsdags kväll. Vi har haft det supertrevligt! Nu har hon och charmtrollet Lillebror åkt hemåt, de har en lång bussresa framför sig. Hoppas ni kom hem ordentligt Koko!

Frullan
    Det är nog INGEN fara att Koko skulle välja att stanna här någon längre tid ? inte efter skidåkningsstrapatserna vi utsatte henne för igår! Hon är alldeles blåslagen och öm idag, jag har bara LITE dåligt samvete...

Lillebror är verkligen världens gulligaste bebis, tror till och med han satte igång lite bebislängtan hos maken och det känns ju rätt vältajmat!

AM
    Kul att festen blev lyckad! Låter som du hanterade exet exemplariskt!

Kängu
    Ru och vovven(-arna?) vill säkert komma upp på en liten fjälltur i sommar!

Cicci
    Eländiga bihålor! Krya på dig!

Telis
    Läskigt med Televinkens nattljud! Inte skrämma upp mamma på det viset!
    Jag mår bra tack, har blivit rätt svullen i magen igen, vet inte om det är graviditetshormoner som gör det eller om det är någon sen reaktion efter ÄP? Dock inte alls lika illa som när jag var sjukskriven för överstimuleringen. Annars mår jag ungefär som vanligt och det hela känns mycket märkligt och overkligt! Imorgon har jag TD och ska testa igen för att sen rapportera till Falun. Liiiite nervös är jag nog för att det inte visar något imorgon...

Igår blev det förresten honungsgratinerad chevre till förrätt, sen risotto med rökt lax och limefärskost och ?Gino latino? till efterrätt. Idag blir det rester!

• Ore

Godmiddag i tråden

Skönt att ni verkar vara friskare nu Cicci, bihåleinflammation gör ruskigt ont (såpass att jag bara vid antydan till förkylning försöker motverka bihåleinflammation genom nässpray och ligga högt med huvudet, trots att det var 13-14 år sedan jag senast hade bihåleinflammation...)

Telis: Usch vad otäckt om det lät som att han slutade andas *ryser*

BS: Det låter som att ni har trevligt på Öland - härligt!

• Ore

Snaily: Litet graviditetssvullnad?

Härligt att du och koko har haft det trevligt, även om koko kommer hem litet blåslagen...

AM: På sätt och vis så blev det väl ändå mission accomplished (stavning?) med exet, om ni kunde vara på samma fest och t.o.m. kallprata litet utan att det kändes allt för konstigt.

Jag har en hyfsat produktiv dag idag, har röjt undan litet disk, skruvat ihop spjälsängen och nu när lillkillen har varit behjälplig genom att somna (i vaggan) så ska jag försöka sy ihop spjälskyddet...

• BrudSommar2006

Snigeln, vilken god mat, nu vill jag också komma upp!!! Hur gjorde ni risotton, vill också ha!?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge