• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - underbara adoptionsberättelser!

• Lapinette

Jag blev jätteledsen när min morfar råkade tala om för mig att jag och min bror inte var "riktiga" syskon (vi har inte samma pappa). Jag var nog en 5-6 år och visste självfallet om att vi hade olika fäder men inte tänkt det så att vi endast var halvsyskon... min bror är min riktiga bror än i dag (åt fanders med annat biologiskt tjafs).

• passionsblomman

Oh, jag har en helsyster och två halvsystrar ifall man ska se på det biologiska. Men i min värld finns bara hela människor och alltså är de all tre mina systrar. Punkt!

-Att den ena har en mamma som kommer från Chile och har vuxit upp i stort sett helt med henne och därmed har spanska som sitt förstaspråk, är liksom bara en udda faktor i vår annars på så många sätt röriga familj...

• Telis

muggles, skönt att undersökningen gick bra idag! Både gratis ÄL-stickor OCH kaffe, shit vilken lyxklinik!

Åh nenne, vilken meny!

På tal om mat så får vi hem vår matkasse i eftermiddag så till middag kan vi välja mellan:
    Het chorizo och mild smakrik korv i paprikasås med pasta och majssallad
    Vårgrön broccolisoppa med ägg och kikärtskräm på knäckebröd
    Lammfärsgryta med aubergine, kikärter och fetaost
    Ugnsbakad lax med pressad potatis och dill- och rödlöksyoghurt
    Bräserad fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter och rosmarinsås

Spännande!

• Lapinette

Telis - vart får ni kassen ifrån?

• Telis

Vad kloka ni är här inne förresten! (Tänkte på det där med hur man känner för att lämna sina barn till barnvakter.)

• passionsblomman

Telis, den där kassen låter jättebra!

Apropå testdatum och alla andra förkortningarna,; jag gör nog så att jag räknar från ÄP och arton dagar framåt, det är ju det som liksom blir ÄL OCH det var ju då befruktningen blev och sådär. Och tesdagen blir ju hursomhelst den 9/4 oavsett. Usch vad MÅNGA dagar det är till dess!
    Jag har inte haft en tanke på att testa tidigare än då. Men det kommer att bi mer och mer nervöst för varje dag som inte blöder, särskilt när det hela tiden redan känns som att det skulle vara blod när jag går på toa. Snacka om taolett-skräck!

• Lapinette

pb - känner igen det där med toalettskräck!

telis - är det första veckan ni provar?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge