• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Greys och du kommer att gråta pb! Jag tror jag gråter vid varje avsnitt.

• Lapinette

Märks det att jag går loss på serier!

• BrudSommar2006

Hatar Flemming Uziel - vad f-n är det för nåt egentligen!

Tack för tips om magisk medicin Oupsie. Har meddelat maken. Själv fick han tips från en kollega om något som när han googlade på det verkade vara något homeopatiskt à la Vicks blå, det brydde han sig inte om att slå till på!

Iris har gjort sin första cykeltur, det var jobbigt för mamma! Hon trampar lika mycket bakåt som framåt så det tar tvärstopp ideligen, plus att hon frestas att titta på fötterna hela tiden så någon annan får styra. Gick rätt bra annars!

Lämna bort bebisen kan man väl göra hur tidigt som helst om det inte hänger på amningen.

Tinga, jag tror att dagis är emot allt som innebär extra besvär för dem... Förstår att puréer är svåra, Iris får vi inte hjälpa med någonting och då är det bara mat i bitar som gäller.

• BrudSommar2006

Här blåser det som sjutton idag och är bara fyra plusgrader, burr. Mamma var magsjuk inatt, hon tror att det möjligen kan vara rödvinet hon inte tål, hoppas det så att vi andra inte får det. Konstigt vore det om hon blivit magsjuk nu för vi har inte träffat en människa sedan vi kom hit i onsdags. Lite väl lång inkubationstid känns det som.

• Lapinette

Blåser det inte jämt på Öland?!

• Mrs  B

Hej hej!!!!!!!!!!!!

Tack för alla kramar och tankar!!!!!!!!!!

Som det ser ut nu för påsk är det vår familj och makens systers familj som ska fira på Långfredagen. Jag har lagt över allt ansvar på maken så han får fixa det hela med systern. Tror han skulle föreslå att de handlar och bestämmer mat och att vi står för "lokalerna". Får väl se hur det slutar......
    Trist är det hela iaf!
    Nu vill man bara strunta i det hela och det kanske blir så och då får det vara så....
    Som maken brukar säga "skit i dem", det kanske ska bli min nya slogan för hans familj....????

• Mrs  B

Telis
    Barnvakt till småsaker skaffade vi oss tidigt med Max för då hade min mamma ett jättebra jobbschema. Jag kunde träna, handla, göra ärenden osv dagtid och det var guld värt.
    Första övernattningen vad gäller båda barnen kom vid ca 6 månader då jag slutade att amma. Det händer inte ofta nu med två barn men när man väl kan lämna barnen för övernattning är det guld värt för både barnen och oss vuxna.

• Mrs  B

Muggles
    Städhjälp hade varit fint men eftersom jag inte tjänar så mycket är inte det aktuellt just nu. Sen är det inte just städet som tar den mesta tiden utan disken, tvätten, handla, plocka undan småsaker, barnens aktiviteter/kompisar, bad, nattning osv. Det där vardagliga.....

• Lapinette

Mrs B - har inte läst hela historien men förstått att det blivit något bråk om påskfirandet som helt plötsligt lämpats över på er. Trist!

• Mrs  B

Lappis
    Ja, ungefär så är det och känns inget vidare kul just nu....

Angående PM restaurangen, vet du om den ligger inne i Växjö eller utanför????

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge