• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Snorkfröken, jag är inte riktigt säker på att jag har fattat än att Televinken är min och att han är här för att stanna.

• Parnassia

Grattis september!! Härligt!

Och snorkis, du är nog inte trögare än många. Jag har ju bara ett par dagar kvar till BF och slås fortfarande av känslan "shit vi ska ha barn" titt som tätt...
    Kanske är det jag som är onormalt trög!?

• Parnassia

Såg nu Telis inlägg...

Kanske kvalar även hon in i klubben onormalt trög!?
    OBS, skämt! Ta inte illa upp Telis!

• passionsblomman

Snorkis, du är klart normaltrög!
    Jag tror aldrig man riktigt fattar. Hela konceoptet, med livet och hur det ena växer i det andra, födelse och död och livets gång...hade någon på allvar greppat det så hade den nog vunnit nå´t...

Jag HAR svarta trosor, men det gör ju bara trosskydden ännu mer vita. När man pluggar progg tre ggr/dag så behövs det trosskydd!

September- UNDREBART! vilken lättnad!

• start september

Tacka alla!

Nästa VUL är inte förrän KUB, det är väl v 12-14 eller så.
    Nu går jag in i v 8 ungefär så det är ett bra tag dit.

Känns det outhärdligt får jag väl böna och be om en tid innan dess, det borde gå att få eftersom jag haft MA.

• Mrs  B

September
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!

Cicci
    Åker till Växjö veckan efter påsklovet för min skola och denna gång ska vi vara där fre-lör, och därmed en övernattning.

FruE
    Ses snart!!!!!!!!!!

• Ore

September: Wiiihiii vad bra med ett pickande hjärta! Fortsätter hålla tummarna, eftersom det verkar ha funkat bra!

PB: Finns nog något märke som har svarta trosskydd... Har funnits iaf...

Snorkis: Jag har ganska nyligen slutat undra när lillkillens riktiga mamma ska hämta honom, och det är numera väldigt sällan jag kallar mig "moster" och säger "mamma" om min syster. Bara för att jag är van vid att det är hon som har barn, inte jag...

• Ore

*byte av riktigt stinkande och kladdig bajsblöja avklarad* (intresseklubben antecknar, utgår jag ifrån )

Parnassia: Spännande!!! Hoppas bebisen kommer snart, så det blir litet mellanrum mellan födelsedagarna...

Cicci: Spännande amningsteknik... Nu har jag ingen direkt långresa inplanerad, men det kan ju alltid vara bra att veta.

Har varit i stan idag, handlat solskydd till bilrutan (de var slut i Ullared, såvida man inte ville ha med Cars-motiv, och jag har inte begripit varför allt som ens vagt kan förknippas med barn måste ha barnmotiv...), kudde och täcke till spjälsängen och en jacka till lillkillen.

• Parnassia

Ore - japp spännande är ordet.

Jag har fö också erfarenhet av ammning i bilen så som Cicci förklarade. Det funkade bra, men det är ju inget som man gör för att det är bekvämt för mammans rygg. Iaf inte jag, men praktiskt är det någon gång.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge