• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

lappis - Vi åt spaghetti och köttfärssås, och det MÅSTE vara rödvin i såsen, så då var vi ju tvungna att dricka upp resten. Sen, det här vågar man ju egentligen inte skriva här, men vi har börjat köpa halvflaskor eftersom vi dricker så löjligt lite (typ ett glas var till maten och sen inget mer) till vardags, och då är urvalet så att säga rätt begränsat.

Nu ska lillebror få käk och sen ska vi ta en promenad. Kram!

• fru AM

Koko: men det finns både Brolio och Amarone på halvflaska! Vi gör som ni ibland.

• muggles
    Lapinette skrev 2010-03-29 13:43:58 följande:
    mugglan - hade jag varit en så där 3-5 år yngre så tror jag att jag hade fortsatt ett tag till med IVF, prover etc men då jag vet att det hela tiden bara går utför och nu i ganska så rask takt så känns det bara så hopplöst. Sen så tär det så på psyket och just nu känns det som jag har en ganska bra balans där men längtan finns hela tiden och speciellt när vi träffar våra vänner som har små barn.
    Ja jag vet precis hur du menar med att längtan finns där. Det är väl den stora fördelen med adoption att ni vet att det BLIR ett barn i slutändan, även om väntan känns lång.
  • Parnassia

Muggles - jag skulle säga att det beror på lite vad det är för ogräs du har, om det är rotogräs (tex, kvickrot, kirskål, nässlor)eller fröogräs (tex jordrök, arv, förgätmigej). Täckbarken gör det framför allt svårare för fröogräs att etablera sig, rotogräsen letar sig igenom ändå. Så för att vara på den säkra sidan kan man lägga markduk för rotogräsens skull och täckbark för fröogräsens.

Och snåla inte med täckbarken, för att det ska vara lönt måste du ha typ 8cm tjockt eller nåt.

• muggles
    Hattis skrev 2010-03-29 19:42:28 följande:
    Jag är skitlöjlig. Skulle på restaurang med makens familj förförra veckan och planerade för att vara nyplussad och tänkte ut att man skulle kunna välja vitt vin på glas till köttet och ringa till restaurangen, beskriva hur jag ser ut och låta dem vara med på att beställa och betala för riktigt vin men att det skulle vara alkholfritt. Sådär håller jag på hela tiden.
    Haha, känner igen mig!
  • Parnassia

Och skillnaden mellan fröogräs och rotogräs förklarar nog kokos problem med att få rensa mellan plattorna trots markduk. Det är säkert fröogräs som letar sig ner där, tex grässorter(gröen tex), fröna flyger ju runt i luften och om de landar på ett bra ställe gror de ju där.

När det gäller rotogräs kan också tilläggas att om det är sådana man vill bekämpa ska man akta sig noga för att tex köra en jordfräs i jorden och tro att man har en lösning, för när jordfräsen gör småbitar av ogräsets rötter blir det istället tvärtom. Alla de små rotbitarna har potential att bli en liten ny plant och man får i stället miljoner plantor. Bästa sätten att bli av med rotogräs är att rensa, rensa och rensa supernoga. Eller täcka med duk om man vill kunna göra nåt med jorden, har man ytor man kan avvara längre tid kan man täcka med tex svart plast eller massa tidningar och låta vara så ett par säsonger för att kväva ogräset.

Är det någon som fortfarande läser?!

• Lapinette

kokisen - vi pumpar vinet och tar andra halvan dagen eller ett par dagar efteråt. På så vis så fick jag ett glas igår och maken lite drygt ett glas och så har vi ett glas var tills ikväll. På sistone har det faktiskt blivit vin nästan dagligen ... men då pratar jag om ett glas och så på lördagskvällen något mer.

• muggles

Koko: Piggelin har fullt upp med jobb och har lagt ner tråden tror jag (ev smygläser hon lite?).

• Lapinette

Hon tittade in på restråden för ett par veckor sedan men där är det betydligt enklare att följa med vad som händer. Är rätt dött där sedan de flesta har fått barn.

• Liten med Mindre

koko - vi köper också halvflaskor... Och visst tycker vi lillkillen är lite lik storasyster - fast inte lika näpen.

Vad gäller namnet förresten, plockade det från släktträdet som går tillbaka till Gustav Vasa. Sen var det ju lite typiskt att det låg 2a på namntoppen. Att Trollet har samma namn är ju mest trevligt (vågade inte kika i galleriet innan vi bestämt oss - kom inte riktigt ihåg vad trollnamnet var...)

Nu har Grynet varit vaken sen strax efter 8 - inga lagoma doser sova eller äta här. Vaken länge eller sova länge. Inte lagom i taget som mamsen önskar.

Full dag idag - försäkringsrådgivare, bvc, fika hos grannar och tidig hämtning hos dagmamma. Blir nog ingen middagslur före måndag...

September - grattis till pickande hjärta!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge