• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Godmorgon!!!

Är hemma med barnen idag för Malte fick feber igår och hostar som vanligt. Ringde till dagis och sa att han fick vara hemma idag och imorgon så kanske han är frisk i påsk.
    Max fick själv bestämma idag och valde att vara hemma han också.
    Har inte sovit många minuter i natt så ska nog spendera min tid på soffan idag.

Skulle varit på gymnasiet idag och jobbat 80 min, så det är ju lite trist men inte mycket att göra åt. Får väl se om det är jag eller maken som stannar hemma imorgon om de ringer in mig. Han pratade nämligen om att jobba hemifrån (mycket för att kunna byta däck på bilen).

Två barn
    Ja, det är mycket upp och ner med det där. Vissa dagar är bättre än andra om vi säger så.
    Nu tycker jag det fungerar alldeles utmärkt men så är pojkarna också 5 och 2 och kan leka tillsammans. Sen har det aldrig heller funnits någon svartsjuka mellan våra pojkar och det är man evigt tacksam för.

• Mrs  B

Parnassia
    Spännande att det är så nära nu!!!!!
    Lycka till!!!

Vickan
    Hur går det med bärselen?????
    Funkar den bra???

Vänner
    Fint namn ni har valt!!!!
    Max dagis kompis heter likadant.
    Krya på er!!!!!!

• Mrs  B

Långfredagen är förresten räddad.
    Maken och systern har kommit överens om vem som handlar vad och gör vad så förhoppningsvis blir det bra.......

Nu är det dags för frukost för mina sjuklingar och en stor kopp kaffe till mig.

Vi hörs!

• _koko_

september - ÅH, grattis!!! Hade helt missat att det var nu du skulle på vul! Ett stort steg på vägen nu, håller tummarna för fortsättningen!!

vänner - Krya på er!! "Sötsliskigt", det låter ju som laktulos iaf.

snaily - Ser ut som att du räknat helt rätt och efter 7 fulla veckor ska ni absolut kunna se hjärtat! Du kan kika i lennart nilsson om du vill, där står det när hjärtat ska börja slå.
    Jag skrattar förresten fortfarande inombords när jag tänker på vår skidtur, tur att jag var ärlig med hur länge det var sen jag åkte senast.

liten - Kram!

PB - Gud vad spännande det börjar bli! Jag är som för snaily försiktigt optimistisk, tycker det är mycket som låter bekant...

tinga - Vi har nu börjat lägga mat på brickan åt lillebror och låter honom gegga själv. Sambons förslag och tanken är att han kanske lyckas få lite i munnen ibland och börja äta mer då. Vad jag menar med det är ju att man griper efter alla halmstrån man kan, men jag kan inte ens föreställa mig frustrationen när det pågått i över ett år, jag är less efter knappt 3 månader...

Mrs B - Krya på barnen och skönt att påskmiddagen löst sig!!

Jag ska verkligen inte dricka franska viner, drack 1½ litet glas igårkväll och har ont i huvudet idag... Samma visa varje gång...

Fick förresten tag i en stol igår, så det var inte så svårt som jag trodde. En rätt sliten för 300kr, men jag tänkte nog ändå försöka måla båda stolarna och då kändes det som att det kvittade.
    Idag ska jag hämta ut mina kuddtyger och min leverans med knölar från odla.nu. Måste så några tomater också, börjar bli sent, kanske borde investera i en uv-lampa så de växer snabbt?

• muggles

Sept: grattis! Vad härligt!

Är det ngn i tråden som vet: våra grannar har alla lagt täckbark vid roten av sin häck vilket ingen hade gjort åt oss såklart så vår häck var full med ogräs. Jag rensade bort det i helgen och tänkte lägga täckbark snart. Men hur noga bör man vara med ogräset? Ska man vara nitisk el räcker det att ta bort allt man ser och lägga täckbark. Vad jag menar, hur stor är risken att det växer upp ogräs ändå (även med täckbark) om man har slarvat lite? Ngn som vet?

PB: håller tummar och tår för dig!

• Lapinette

Liten ? jobbigt med två små barns uppmärksamhet. Kan enbart tänka mig hur det skulle vara efter vårt besök hos vännerna i Österrike med två barn under 2,5 år. Jösses, säger jag bara!

Hattis ? gällande vår semester så har vi bokat flygbiljett till Venedig och efter några dagar där tänkte vi hyra bil och åka till Slovenien och norra Kroatien (Istrien) för att både få berg och hav. Jag har redan lagt upp en rutt men tänkte vänta med att boka hotell etc till efter påsk. Maken pratade med sin kompis igår och visst han ska gifta sig med en tjej han har träffat 2 gånger! Hon är från Mauritius (han har hus där) så för att hon ska få stanna i Frankrike måste de gifta sig (makens andra kompis som gör så här!). Det verkar som det blir bröllop mitt i vår semester men de vet inte exakt när eftersom inga papper är klara, kyrka bokad samt festlokal. Något rörigt!

På tal om lillprinsens fina namn så tog jag upp den diskussionen med maken igår igen och eftersom han äntligen gett med sig på flicknamnet så fick jag ge med mig gällande pojknamnet ? dessutom låter det inte lika fint på franska medan flicknamnet funkar super på våra tre språk . Fast ? det blir ju förmodligen en pojke så jakten på namn fortsätter men vi har ju tid på oss . Tänka sig att jag emellanåt tar upp namndiskussioner ? har gjort det i fyra års tid snart!

Mrs B ? härligt att Påskmiddagens börda fördelats.

Kokisen ? är det bara franska viner som ger dig huvudvärk? Någon speciell sort?

• _koko_

muggles - Vad du kan göra är att lägga markduk under täckbarken.

Nu bajsblöja.

• muggles

koko: ja vi tänkte att man kanske skulle göra det också. Aha, så det är nödvändigt då alltså Bra med tips! Det är ju så surt om man gör ett jobb och så får man göra om det igen för att man inte var tillräckligt noga första gången.

• MSW

Godmorgon!

Fick provsvar i går, och det dagen efter var på 10, vilket jag skulle gissa är ungefär så mycket som man kunde se.. Och det betyder juh att åtminstone inte har sjunkt mer, nu ska jag ta blodprov om typ 3 veckor (på min födelsedag, vilket jag tänker ta dagen innan eller efter.. För SÅ roligt är det inte mer blodprov, och allt analyserande som följer..).. Så det har med andra ord inte hänt så mycket mer...

September: Stort grattis till pickande hjärta!! Hoppas så att det ska gå bra den här gången!

Snaily: Spännande med inbokat VUL! Du får säga till när du vill/vågar vara med på BF-lista..

Vad var det mer jag tänkte kommentera... *hm* Läste ifatt igår men när jag läst färdigt var jag för trött för att kommentera..

Nahe, nu är det plugg som gäller en stund!

Kramar till alla!

• _koko_

lappis - Bara franska (om vi nu bortser från tillfällen då jag gjort rätt för att få huvudvärk... ). Det har sagts mig att det beror på att det är mycket mer tanniner i franska viner. Jag har till och med fått huvudvärk samma kväll vid några tillfällen! Men sorter/druvor, njaa, jag är ju en sån fantastisk kånnäsöör när det gäller viner så jag borde ju veta förstås. Men det gör jag inte.

Vänner - Vilken fin kille! Det namnet fanns med på vår lista också! Populärt tydligen!

Upptäckte att jag inte hade varit inne sedan mindres bror lagts upp heller! Ursöt, och väldigt lik storasyster tycker jag?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge