• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Parnassia: oj vilken resurs - jag läste varje ord! (skulle jag inte ha gjort för ett halvår sedan) Jag tror det är rotogräs - det såg ut som maskros, vanligt gräs och ngt mer odefinierbart, def inte förgätmigej iaf! Aha, då ska jag nog ta ett rensartag till, lägga duk och 8 cm täckbark Ah, tråden är bra till mkt!!!

Tinga: vilket otroligt skräp (som BS skulle sagt) med ätandet! Ja vad ska man välja - att få in ngt i munnen som inte sväljs el inte få in ngt i munnen. Suck. Jag har verkligen inga råd men bra att ni har kontakt med logopeden och att dagis är så engagerade.
    Nästa steg är att nu testar jag med äl-stickor och ska ringa när jag får ett utslag för då ska jag dit 8 dgr senare och ta blodprov (tror de kommer progesteronhalten).

Vänner: hoppas du mår bättre snart!

Lappis: jag förstår precis hur du menar med att inte vilja börja röja i barnkarusellen igen nu när du funnit din balans. Vad tycker maken?

• muggles

glömde ordet "mäta" före "progesteronhalten"

• Parnassia

Muggles - tur att just du orkade läsa, eftersom du frågade.
    När gissar du att ÄL blir?

• Lapinette

mugglan - maken tycker att det är "over and done". Att jag inte ska påfrestas mer utan att jag har genomlidit tillräckligt. När han följde mig till läkaren (när jag skulle sövas ned) i januari sa han att detta är det allra sista du ska behöva gå igenom.

• Lapinette

Sen är det ju så att när man "slappnar av" och inte tänker på det ... det är ju då man blir gravid!!! Så det har ju ökat mina chanser rejält det senaste halvåret .... .. NOT!!!

• muggles

Lappis: kan nog säga att jag håller med honom. Han är klok!

Parnassia: jag gissar att ÄL blir på söndag el så, brukar ha den ca 14 dgr efter BOM. Kliniken beordrade att jag skulle börja testa redan igår morse men då hade jag inte ens haft min första aladåb. Och jag får alltid en aladåb 4-5 dgr innan ÄL, sedan en massa flytnignar och först när de nästan har gått över kommer utslaget. Kan nog säga att jag känner mig kropp vid det här laget Fast det skulle iofs vara typiskt om ngt blir annorlunda denna gången bara för att man räknar med att det ska vara regelbundet så det är väl bäst att följa klinikens order.

• Lapinette

mugglan - man tror att man känner sin kropp och så helt plötsligt reagerar den helt annorlunda ... me hate! Så visst, det är nog bäst att följa klinikens order.

• viktualia

hattis - OJ tog jag 9000:de inlägget! Coolt!!!

.. och nu är jag klart mer impad över folk som tar ungar till jobbet... insåg nog inte innan HUR bökigt det skulle vara... och nervöst...

Tinga - ha ha ha! näee jag ska nog våga mig till jobbet fler gånger innan 1/11.. frågan är väl om det blir med eller utan Trollet... fniss!

Ang makar - min insåg till slut vidden av mitt psykbryt igår kväll och tog några extra vändor med Trollet igår kväll och tidigt imorse! Himmel vilken tur att vi verkligen delar på projekt Trollet och hans ve och väl! Ensamföräldrar som lyckas få både barnen och sig själva att må harmoniskt har min djupa respekt!

MrsB - bärselen är verkligen en räddning! *tacksam* Tex igår när Trollet skrek i högan sky på jobbet så blev han tyst och lugn och somnade när han kom in i selen! Jag tycker dock att det är lite jobbigt att gå med den länge, hade nog velat ha en variant som lastar av på höfterna.. Ska hem till min bästis på söndag och hon hade visst också en över. Den kanske har sådana finesser.. Under tiden är supertacksam för din snabba utryckning!!

Lappis - namndiskussion... fniss.. maken och jag dividerade i efternamnsfrågan i fem år... dvs från att vi blev ihop tills vi gifte oss. Och som ni vet slutade det med att vi behöll de namn vi hade. Trollet har fått makens efternamn. Så namn kan man verkligen diskutera i evigheter....

Koko och vin - halvflaskor konsumeras här också! Supersmidigt när man inte vill/ska dricka några mängder. Mitt sanslösa sug efter rött vin har absolut tillfredsställts av några lördagar med ett glas rött till maten!

• Lapinette

Vickan - efternamnet ... no problemas! Jag hade min storebrors pappas efternamn tidigare. Inget fel på namnet men jag är ju inte ens besläktad med honom.

En av mina bästa kompisars syster har tvillngar, ensamstående i en liten etta inne i stan.

• viktualia

Lappis - hoppsan! det var ju också en person att ha efternamn efter.. fast jag fattar nog hur det gick ihop sig... Ditt nuvarande är ju himla coolt!

Tvillingar i en etta.. maaaj gaaad.... hm.. näee jag får vara tacksam över att livet lett mig till sitsen som villaboende med drömprinsen som närvarande pappa till Trollet...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge