• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez
    Hattis skrev 2010-03-30 21:04:26 följande:
    Har en alldeles underbar make som är på pusshumör OCH tvättar OCH lagar mat OCH har bäddat utan att jag tjatat om det. Själv sitter jag och surfar
    vart hittar man en sån kille? an råkat möjligtvis inte ha en bror??
  • porchez

September -stort grattis! så glad för er skull

Vänner tung början för er, men du verkar ändå ha humöret uppe! eloge till dig! och hoppas ni kryar på er snart, både du och maken..

• passionsblomman

Tinga, jag tror jag vid det här laget hade skrikit "men vaffan unge FATTAR du trögt, du DÖR om du inte käkar!" eller något annat lika välbalanserat och moget. Det måste bara vara så frustrerande. Det kryper i mig bara jag tänker mig in i det.
    Jag förstår inte, det borde liksom finns en instinkt kan man ju tycka. Jag HOPPAS av hela mitt hjärta att ni har ett snarare slut på det här runt hörnet än ni kan ana. KRAM!

Snigel; jaaa, fast det är ju 9 dagar sedan ÄP. Jag konstaterade vid lunch idag att "nu är det exakt en vecka sedan vi satt på sushistället i Sthlm och hig-fivade våra fem befruktade ägg..."

Jag får väl high fiva min nionde dag utan blod nu då. Fast det verkligen verkligen känns som om det skulle bli blod NÄR som helst. *mol mol*

• snaily

PB
    Ok, en veckas ruvning alltså, jobbigt nog! Jag tror molvärk är BRA! Det är mitt hittills enda symptom, förutom onda bröst vilket ju även kan vara prog.effekt. *trycker på fast-forwardknappen åt dig*

• Tinga

PB - både maken och jag HAR skrikit precis så där till både Piff & Puff. Även om vi mestadels kämpar tappert är vi ju inte mer än människor.

• passionsblomman

Vet du vad, det tycker jag var jäkligt skönt att höra! Om du behöver skrika värre saker nå´n gång får du gärna ringa mig!
    Och det menar jag!

Tinga skrev 2010-03-30 22:25:28 följande:
    PB - både maken och jag HAR skrikit precis så där till både Piff & Puff. Även om vi mestadels kämpar tappert är vi ju inte mer än människor.
  • passionsblomman

Ja, jo, det är ju det som är så sjukt! och som blir tortyr. Att det likaväl kan vara ditten som datten och så går man och kikar efter ditten hela tiden fast det är datten man hoppas på....

snaily skrev 2010-03-30 22:24:47 följande:
    PBOk, en veckas ruvning alltså, jobbigt nog! Jag tror molvärk är BRA! Det är mitt hittills enda symptom, förutom onda bröst vilket ju även kan vara prog.effekt. *trycker på fast-forwardknappen åt dig*
  • start september

Snaily,

i 7+0 ska man nog kunna se ett hjärta tycker jag. Jag är 6+6 idag och har sett tidigare i både 6+4 respektive 6+2.

• Telis

Godmorgon!

porchez, jag har inboxat dig länken till galleriet.

snaily, jag håller med september, i 7+0 så kan man se ett hjärta. Men det är tidigt så gör man inte det behöver det INTE vara något fel för det. Vi gjorde VUL i v 8+någonting, jag tror att Huddinge väntar så länge just för att man ska vara säker på att se något om det finns där.

• Telis

Hattis, vilken karl du har!

(Fast min är inte så dålig heller, jag upptäckte imorse att min stannat uppe till halv två i natt, trots att han ska till jobbet, för att jag skulle få sova lite extra. )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge