• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - ett av de ord min make kan på svenska är pappersmuffa ! Du kan ju gissa varför han kan det? Förstår att du håller på att bli galen. Själv lyckades jag åtmisntone fördriva tiden någorlunda när jag jobbade. Värst var nätter och tidiga mornar. Kram och fortsatt tumhållning!

• Parnassia

Undrar vad Falun sa när Snaily ringde dit igår förresten? Hoho?!

• passionsblomman

Lappis, brukade du visa honom pappret?

Jag sover bort mina tidiga mornar så gott jag kan...

..men är ju å andra sidan vaken desto senare på natten så det jämnar väl ut sig. Nu ska vi iallafall storstäda.

Tack för både kram och tumhållning!

• Lapinette

pb - nej, han slapp den biten!

Vänner - åhhhh, det är mitt favvonamn ... fast jag har inte lyckats övertyga maken riktigt än. Dock har han börjat acceptera mitt tjejnamn (det tog en så där 7 år).

• start september

In tassar en glad och faktiskt förvånad September som varit på VUL idag. Tack för alla tummar, de hjälpte nog för därinne fanns ett litet pickande hjärta!!

Jag var nog några dagar efter att jag trott, men det är kanske inte så konstigt med hoppande cykel. Jag hade faktiskt räknat bort chansen att något levde eftersom jag inte haft så mycket symptom, men än så länge ser allt bra ut. Sen är det ju så att det fortfarande är någon vecka tills jag passerar när det slutade växa förra gången, men med lite tur så ska det gå bättre denna gång.

• Telis

Åh, vad skönt, september! Grattis! När är det ultraljud nästa gång? Jag förstår om det känns extra långt mellan gångerna för dig. kram!

• Snorkfröken77

Grattis September!!! Gud vad skönt

Fru E - Jag tror inte jag skrivit det, men jag är så ledsen för din skull Roligt med huset iaf, hoppas på att få se många fina bilder från din trädgård framöver!

PB - Jag har fortfarande lite toalettskräck, hatar när man känner hur det rinner till, då vill jag gärna gå och kika så det är smaskiga flytningar och inte blod. Jag har full förståelse för hur du har det nu. Svarta trosor kanske vore nåt?

• Snorkfröken77

Nu har vi fått kallelse till föräldragrupp, skrämde upp maken med historier om att man tittar på film hur bebisar blir till och pratar känslor killar och tjejer för sig. Han såg lätt blek ut Blev sedan tvingad av maken att fråga i min ortstråd på FL vad man egentligen gör och då blev han lugnad. Men det känns jätteskumt hela grejen, än en gång slog det mig att vi kanske ska få barn! Undrar när poletten kommer trilla ner ordentligt egentligen??!! Är jag onormalt trög?!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge