• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - nej, det har jag missat. Mitt hus?!!! Vilket av dem ?

• passionsblomman

Det där med poolen och alla fönstren. Vi satt och kikade i Residence, jag och sambon och plötsligt hojtade jag "-HA! Där är Lappis hus!"
    Det stod 27 miljoner eller högst bjudande lite fint där i bland alla superlativen....

• passionsblomman

...och så letade jag efter dig i Gästboken också, men jag lyckades inte hitta något.

Idag och precis NU faktiskt, så är det exakt på timmen som jag fick tillbaka det lilla embryot med sina fyra snygga celler...

Tänk att jag sett det på TV!

• viktualia

Telis - kyl och frys - jag tycker att man ska fundera över hur lätt det är att stuva in en massa jox i resp skåp. Dvs ta ett span på vitvarorna IRL för att sedan beställa dem billigare på nätet. Min favvosida är inte alltid billigast.. men där finns det mesta...

.. vi har f ö Elektrolux på alla vitvaror...

.. en annan sak man kan göra att är spana på vad Testfakta, Smartson, Plus och Råd&rön säger.. är du nyfiken på Råd&rön så kan jag nog ladda ner deras senaste test och maila...

• Telis

muggles, det är väldigt viktigt att kylen och frysen är tysta eftersom vi sover alldeles intill. Jag har hört att avfrostningsfria låter mycket, att det skvalar i dom, stämmer det? Fast det är kanske som du säger att det inte finns något annat nu för tiden?

• Lapinette

pb - ahhh, det huset! Så det stod ett pris ... bara 27 mille. Som hittat!

Nej, har skrev aldrig i gästboken. Tänkte nog att den dagen jag satt där för mitt första VUL när jag blivit gravid eller något ... men den dagen kom ju aldrig.

• Lapinette

Hmmm ... undrar om vår avfrostar av sig självt?! Har inte frostat av den sedan vi flyttade in!!!!

• passionsblomman

Lappis, javisst! Bara att slå till, som ett litet lagom påskägg typ.

Den där gästboken var ganska fint att den fanns tyckte jag och jag tror den gav sambon lite av samma känsla som jag får här i tråden-att det inte bara är vi. Och hur olika det är, med antal ägg och att man oavsett de olika antalet befruktade och eskimåer och allt ändå aldrig kan veta vilket par som det kommer att lyckas för.

• Telis

Vickan, ja om det finns ett rätt färskt test på Råd&Röns hemsida så vore det supergulligt om du kunde ladda ner det!! Jag har tidningen hemma men kommer inte åt testerna.

Undrar om man vill ha sån där "specialutrustning" som särskilda flaskhyllor mm, dom kanske bara tar upp plats. Vi kommer iaf inte att köpa något utan att ha sett dom i verkligheten först så vi får väl titta i helgen och sen åka hem och googla lite.

Tack för input!

• passionsblomman

Nu ska jag förresten fråga en sak jag LÄNGE undrat, apropå Mugglans kroppskännedom nyss. VAD är de där aladåberna egentligen mer exakt som ständigt återkommer i den här tråden?

Jag har äväl en aning, men jag undrar om jag verkligen fattar det rätt...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge