• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Vickan, det behöver inte vara något konstigare än att han vill ha extra ycket närhet just nu. Eller är lite trött och sliten sedan igår. Just gnällnivån brukar vara en rätt bra mätsticka på hur mycket yttre stimulans ens barn pallar utan att balla ur. Jag märkte tydligt hur bakochfram allt blev när vi varit borta lite väl intensivt med vår klimp. Han kunde vara helt gnölig i ett par dagar efteråt.

Eller så växer han bara så det knakar, eller...ja det finns ju många saker som kan göra en lite gnällig.

• sweetstreet

Å Lappis! LYCKA TILL! Det kommer alldeles säkert gå jättefint!!

Sorry tjejer jag hinner inte in här så ofta nuförtiden
    Det är mycket på jobbet och mycket runtomkring.
    Men vill önska er alla en Glad och Skön Påsk!!!

Vi får besök från Sverige nu under påsken vilket ska bli superkul! Fast här jobbar man ju osm vanligt. Påsken i USA är i stort sett bara påskdagen... Och då går folk i kyrkan. Hm....
    Men vi ska få superväder till helgen så jag tänker njuta av det samt av sällskapet. enligt prognosen ska det bli 25 grader o sol på lördag och jag hoppas det stämmer.

I övrigt kan jag mest rapportera att Lillskruttan är inne i ngn halvjobbig fas nu. utveckling och/eller tänder.... Hon får många utbrott. mycket gråt och trots och ilska och frustration. Vilket orsakar en del frustration hos oss också. Men däremellan är hon den goaste goding och jag måste säga att jag trots lite sinade energier p g a alla dessa utbrott och hennes enorma mammighet, ändå njuter mycket av henne!

Kram till er alla nu!

• muggles

Är jag först idag?

Idag är det.... FREEEDAAAAG!!! (el nåt)

• MSW

Godmorgon!!

Jag och A hade fredag redan igår, för idag har vi tagit oss ledigt!!

PB: Fy vad jobbigt med magkrånglet! Men förstår att det är bättre än blod!

Lappis: Åh vad roligt och spännande! Ser verkligen fram emot att höra om detta steget i adoptionsprocessen!!

Idag ska jag på massage, och A får vara hos lillasyster under tiden, GÖTT!! I eftermiddag ska vi sammanstråla med några av kusinerna och vara lite påskkärringar och ikväll ska vi fira min moster! Så jag passar på och önskar en riktigt GLAD påsk redan nu ifall jag glömmer sedan! Och hoppas att ni inte blir allt för lurade idag!

• fru AM

Skärtorsdag = Fredag!!! Kanske en äggtoddy är en passanse drink?

MSW: känner du av ditt låga värde? Vad kan man göra?

• Tinga

Lappis - åh vad bra att utredningen tar fart nu! Har din man kunnat charma en soctant ska han väl kunna charma två. Ska vi likna utredningsstarten med en glad gubbe på ÄL-sticka? För att få barnbesked måste ju vara detsamma som ett plus.

Sweet - det är säkert en klen tröst, men vi har också ganska kinkiga och gnälliga barn därhemma just nu. De är ju i ungefär samma ålder, så det kanske är en fas de ska igenom nu? Lite trist är det iallafall, när det mest är gnäll. Vad kul med besök från Sverige! Glad påsk och kram på dig med!

Så skönt att ha fyra dagars ledigt framför sig nu; ska bara ta sig igenom den här dagen också.

• start september

Lappis - vilken glad påsknyhet! Jag tror bestämt att ni lyckas charma damen.

Sweet och Tinga, en till med ungefär samma ålder på barn och det är kinkigt och trotsigt, framför allt när tider ska passas (ta på sig ytterkläderna NU för nu MÅSTE vi till dagis etc).

Det är nog inte mycket att göra. Vår lilla tjej pratar ganska mycket och jag tror att det gör henne lite nöjdare, vi kan fråga och hon kan ibland lyckas förklara vad som är fel.

Glad på er och kram till alla, nu ska sista arbetsdagen avverkas!

• nennesjuttioåtta

happy friday!!!

Lapinette
    *tar sats*

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!! WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! YEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!

Ett steg närmre.

Parnassia
    Nedräkning!
    Apropå Nancy, jo vi ska hämta hem henne idag. Hon har varit hos makens moster och vi orkade inte åka 18 mil en gång extra efter semestern eftersom vi ändå ska dit idag. Vi saknar henne så!! Eller mest jag. Men vi har gjort vårt bästa för att fylla luckan. Jag har fått hoppa efter falukorv (som hon iofs inte gillar), P har brottats med råtta på golvet so jag kastade på honom. Alltså, jag skojar inte.

Cicci
    Jag har moderkakan i bakvägg, så det kanske är därför det känns så tidigt? Fast jag tyckte det dröjde länge innan jag själv kände så jag trodde det skulle ta jättelång tid innan det kändes på utsidan, jag tycker det gått så fort från ingenting till ständigt bulleribock.

Tinga
    Åååh din kamp med maten och dina barn är så beundransvärd!

MSW
    Så du har redan lördag?!?!

• nennesjuttioåtta

Åååh men herregud jag missade ju:

September..... GRATTIS TILL PICKANDE HJÄRTA!!! Underbart!!!!!!!! *hoppistuds*

• Lapinette

Kom inte ihåg allt jag skulle kommenterat utan det blir en kortversion.

MSW - härligt med massage!

Sweet - vink, vink ... ser ju att du lever eftersom jag emellanåt kollar in din blogg.

Hattis - maken nämnde äktenskapsförord, vilket det inte alls är ovanligt att man skriver i Frankrike. Hoppas kompisen är klok (inte för att det verkar så ). Gällande resa dit så får vi invänta och se tills de har bestämt datum. Blir det mitt under vår semester så får vi ta ett flyg Venedig - Nice - Venedig eller helt enkelt köra som maken föreslog. Som sagt, vi får se! Om jag vore dem skulle jag lugna ned mig lite och istället gifta mig till hösten.

Ego - igår åkte adoptionskursboken fram igen. Jag läste två kapitel och tog upp diskussionsfrågorna med maken (som låg och löste Soduko). Tänkte ta ett kapitel per kväll för att uppdatera mig inför mötet.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge