• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Vickan - jag önskar att det varit jag som skickat SMS:et. Fast just nu känns det bra att det är lugnt. Just idag vore bra om det inte kom någon bebis. Men 00:01 är det ok igen, så ska vi bestämma att värkarna sätter igång vid 18-tiden??

• nennesjuttioåtta

"om man är för övrigt????"
    För ivrig!!!

herregud, hjärnan har redan tagit helg

• nennesjuttioåtta

och så skrev jag hjärtat, men det hoppas jag att det inte gör (tar semester, alltså)

• fru AM

Hejhej igen
    En butter rödkindad och fräknig påskkärring avvinkad till dagis. Hon var hur glad som helst först, ända tills hon förstod att det bara var maskerad på dagis - och INTE dörrknackning och godisinsamlande ... Hon gick inte med på att gå förrän hennes alltför snälla pappa lovat att gå en vända i huset och i kvarteret i eftermiddag så att hon får ringa på lite dörrar, lämna lite påskkort och framför allt: få GODIS! Detta innebär att de kommer knata runt i en fastighet med mestadels kontor och tandläkare (!) och sen ner på Stureplan. Undrar just hur mycket godis hon kommer få ... Just idag önskar jag att vi bodde i villa.

Usch vad jag är stressad - har en miljard saker att fixa till påskinvasionen (makens släkt - som egyptens gräshoppor, fast snälla). Och så har vi sett ett sommarhus som vi kanske ska åka och titta på - på måndag. Gäller bara att ha en bra ursäkt att sticka iväg, svärföräldrarna skulle svimma av sorg om de förstod att vi inte kommer fira sommar på deras landställe resten av livet ...

Vi har Mielekyl & frys. Funktionen är väl bra - men det är lite väl många smådelar som pajat för att jag ska vara nöjd (eller så är vi ovanligt klumpiga hemma?)

Ger ni påskägg till era män?

PÅSKPUSS på er alla!

• Ore

TJOHOOOOO för att det nu blir utredning för Lappis med make! KLART att maken lyckas charma en soctant till!!!

MrsB: Trist att behöva säga nej till jobb... Har för mig att du nämnde för ett tag sedan att du och maken diskuterat ekonomi bl.a. Och här borde du ju ha ett argument, om han inte kan ställa upp så att du kan jobba, så blir ju ekonomin som den blir...

Just det ja, det är första april. Hmm, antingen är jag extremt lättlurad, för jag skummade igenom två tidningar i morses utan att misstänka något...

• viktualia
    Ore skrev 2010-04-01 09:54:03 följande:
    Vickan: Kan tänka mig att det var litet småjobbigt att rodda Trollet ensam på en tur till jobbet. Jag var på jobbet med lillkillen när han var 4,5 vecka, men jag har inte lika långt att åka som du Och jag hade inget lönesamtal inbokat samtidigt, utan kunde bara vara social...
    fniss... fast under lönesamtalet skötte han sig exemplariskt.. han sov i bärselen och lät mamma förhandla om STOR löneökning.. ha ha ha!

Parnassia - enligt plan A kommer vi fram till ma och pa vid 18.30-tiden ikväll, så då kan jag kasta mig in här och rapportera. Alltså blir 18 bra för min del! *ler*
  • Lapinette

Ore - jag har inte heller sett något! men jag är nog rätt lättlurad, godtrogen.

AM - såg en tjej med kvast anlända till vårt hus idag. Vi har ju en förskola/dagis på en trappa. Så gulligt! Minns själv när jag travade omkring på landet och sjöng sånger och fick godis. Vad är det för landställe ni ska titta på? Får man tjuvkika?

nenne - att hjärnan tar semester är helt ok men inte hjärtat!

• _koko_

Hello! Sitter och njuter av knak och brak och motorsågsbuller utanför, nu ryker äntligen björken! Eller, det är väldigt dubbelt, för jag ÄLSKAR björken, men den skräpar ner något vansinnigt och är dessutom i rätt dåligt skick.

lappis - Tjohooo!! Vad spännande, äntligen är bollen i rullning igen.

telis - Skönt med viktuppgång! Sist med lillebror lyckades han sprattla till precis när jag lagt ner honom, Bvc-sköterskan tyckte vi skulle väga en gång till eftersom han knappt gått upp något alls, och när vi gjorde det, utan sprattel, vägde han över 200g mer!

kyl/frys - Viktigast för oss var höjden eftersom vi inte fick plats med två skåp. Vi har en 2m hög från Bosch, och skulle jag köpa nu skulle jag köpa två likadana såna, dvs inte en kyl/sval och en frys, utan två kombinerade kyl/frys. Sen har vi en fysbox i garaget också som är guld värd.

Grönt bajs har jag inte varit med om, skönt att det är över och hoppas gnället går över också, men det är säkert utveckling-närhets-gnäll som nån annan skrev.

AM - Har kommit på en nackdel till med sängen: Det är inte så lång mellan över- och underslaf, så man kan inte sitta raklång under.

Parnassia - Precis, det är fröogräs som fått fäste hos oss.

muggles - För mer envisa rotogräs kan man använda roundup (om man samtidigt klarar av att blunda för ev miljöeffekter), mycket effektivt.

Hmmm, baksidan med motorsågsmuller är att lillebror inte lyckas somna, han vaknar till varje gång de börjar såga...

Nu ska jag nog gå ut och erbjuda lite kaffe, vädret är ju vidrigt!

• fru AM

Lappis: ska se om jag hittar länken nu lite snabbt

Koko: men det är i vårt fall bra eftersom jag inte vill att Livia sover så högt upp ... Man kan väl sitta på kanten av sängen där underslafen är bredare än överslafen?

• viktualia

Fniss... jag vet inte hur seriösa ni är när ni löneförhandlar.. men jag brukar ha kollat hur mycket konsumentprisindex gått upp det senaste året - får man lägre löneökning än det procenttalet så blir det ju i praktiken en reallönesänkning...

Inför tisdagens lönesamtal tog jag inte tag i att kolla KPI utan körde på med en nivå som jag tyckte var rimlig. Inser nu när jag precis kollat att jag begärt KPI gånger tre. (alltså: om jag hade gått på att kompenseras för prisökningar så hade det bara inneburit en tredjedel av den summa som jag begärde i löneökning) Duktig Vickan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge