• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

AM, Jag vill också se sommarstuga!!!

Angående Påskkärringar: är det idag de ska väntas banka på verandadörren? Tycker det verkar vvariera på orter ibland.
    Jag måste nog gå och köpa hem lite godis, nu när vi bor i ett villaområde....

Men min son får jag förse själv. Han skulle aldrig i livet få för sig att gå påskkärring. Men att jag gömmer ett ägg för skattjakt, det älskar han.

• _koko_

nenne - Knark och bark.

AM - Ja, det är ju en fördel förstås, och vi har nog tänkt att conny ska få flytta upp sen också, så då är det ju bra att den inte är för hög. Och ja, det går att sitta längst ut på undrslafen.

Kaffet och kakorna var mycket uppskattade, och ella´s kitchen banan/persika uppskattades av sonen, hurra!

Längtar till dagishämtning trots vädret, idag hämtar både sambon och jag (bra anledning för honom att komma från jobbet), och sen ska vi försöka locka hem conny för att titta på trädet, får se hur det går. Vi har verkligen en ur-och-skur-kille, synd att vårt dagis inte är det...

Vickan - Bra jobbat med löneförhandlingen! Jag har kommit så långt i mitt nytt-jobb-projekt att jag tagit reda på vem jag ska skicka min spontanansökan till.

Spännande med sommarstuga, AM! Jag har aldrig förstått grejen med både hus och sommarstuga (två gräsmattor att klippa osv), fast nu när vi fått barn har det ändrats lite. Min bror pratar dock mycket om att köpa en sommarstuga, så jag hoppas han gör det!

• _koko_

Röstar även jag för tapperhetsmedalj till tinga, kanske ska vi skriva ett brev till kungen?

PB - Ja, det är idag! Trist resväder för de stackars häxorna bara. Jag köpte 2kg lösgodis igår. Hoppas dock på att det som tidigare år bara kommer ett par sällskap och knackar på så vi får äta det mesta själva.
    Conny kommer få ett påskägg med några chokladbitar i (det enda godiset han äter). Funderade på att gömma åt honom, men tror att han är lite för liten ännu, det får nog bli nästa år.

AM - Vi brukar nog ge något litet påskägg åt varandra (inget godis), men i år har iaf inte jag hunnit/orkat fixa något.

• passionsblomman

Koko, göm det fast jättelätt! Vi hade ägg-skattjakt för våra småbarn på dagiis för hundra år sedan. De var helt lyriska.

Vi har jättefint väder! Sol!

• passionsblomman

Nu har jag pratat med CvL-kliniken en lång stund. Jag behövde lite lugna sansade ord kände jag.
    Imorse vaknade jag av att jag grät i sömnen för att det kom blod. Så säker var jag på att det blödde att jag inte vågade gå ur sängen på evigheter. Mensvärk. Så tydligt så det känns som idioti att ens tänka något annat än det.

Men så gick jag upp. Nästan med en snyftning torkar man sig och tittar på det förbaskade pappret. Vitt. Hela hjärtat skälver till. Samtidigt som man nästan blir förbannad-men BLÖD då om det ska så man vet! Samtidigt som man är SÅ tacksam för varje toabesök som inte är rött. Och samtidigt som man direkt tänker, ja, men säger jag högt att det inte blöder än så börjar det exakt då....

Nu har det olidliga börjat mina vänner. Jag är väldigt glad att vi inte är på väg upp till sväronen just nu.

• _koko_

PB - Hmm, då ska vi nog göra det, tack! Och du, det låter lite för jobbigt för dig just nu. Se till att ha maken och sonen så nära det går och KRAMAS, tvinga till dig kramar om du måste och se till att DE fixar med mat och pyssel, och såklart pysslar om DIG! Samtidigt vet jag att det kan vara skönt att ha något att göra så man tänker på annat, men gör så mycket som möjligt TILLSAMMANS. Stor stor KRAM!!
    (jag är dock sjukt optimistisk just nu, men lovar att inte skriva något mer om det efter detta)

• Tinga

PB - usch, vilken ångest! Men tack och lov att det bara var i sömnen, och inget riktigt blod. Har du helt uteslutit att göra gravtest före den 9:e? Tänkte att det kanske skulle hjälpa dig att testa vid äggplock + 14 dagar, för att inte dra ut på plågan längre än nödvändigt? Tänker på dig! Kramar!

• passionsblomman

Åh vad ni är gulliga!
    Visst VET ni att det här skulle jag aldrig stå ut med utan er?

Jag pratade med sköterskan om det där med testdatum. ÄP gäller ju som ÄL, och det innebär ju att test först 18 dagar efter ÄP blir först på dag 32 i cykeln så att säga. Hon berättade att de ändrat testdatumen på parens begäran, då det tydligen är väldigt vanligt att man kan få ett tidigt plus, men sedan kommer ändå mensen bara någon dag senare. Detta har upplevts som så plågsamt så de bett att man ska ge allmänt senare testdatum för att istället få lite säkrare utslag.

Så hon sa att tidigast, tidigast 14 dagar efter ÄP, men helst vänta till da 18-vilket jag iofs får till tordag den 8/4 istf fredag. Det är en hel vecka plus en dag!

• Ore

Jag tycker också att Tinga är värd tapperhetsmedalj från kungen!

PB: Puuh, vad skönt att du bara drömt blodet. Hoppas så att det inte kommer något och att det blir ett stort PLUS sen!

AM: Vilken söt liten påskkärring Livia måste vara Spännande med sommarställe!

Koko: Häftigt med trädfällning. Grannen som bor i villan bakom våra lägenheter fällde en massa höga träd på tomten i vintras - myckket mer ljus in i vårt köksfönster

Eländigt skitväder...? Sådant hade vi i morses, men nu har det övergått i strålande vårsol! Hoppas det kommer en sådan till er också

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge