• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Ååååh, vad roligt, Lappis! Håller tummarna för att det är en riktigt bra kvinna, men jag tror inte att din man kommer att ha några problem med att charma henne oavsett.

• Lapinette

Telis - jag hoppas, för självfallet så kom språkproblemet dvs vilket språk han pratar upp i vårt korta telefonsamtal. Jag sa att han förstår svenska (vilket är en halvsanning för han förstår inte allt) men helst svarar på engelska (precis som jag gör när det handlar om franska).

Både jag och maken tänkte ta och damma av boken från adoptionskursen. Samt att jag ska ta i alla dessa artiklar som ligger i en mapp sen kursen.

• viktualia

Lappis - Spännande värre!!!

Ego - en milstolpe har passerat här. Jag skulle byta kläder på Trollet och upptäckte att ett gäng av hans kläder i stl 56 helt enkelt är för korta i benen. Drog på honom en pyjamas i stl 62 och den var ju lite för stor men inte mycket. Ujuj! Lilla Trollet blir 6 veckor imorgon!

• fru AM

Känns så bara. De senaste dagarna har jag bara skummat och inte lyckts komma på något att skriva. Inför-påsk-stress. Som vanligt ställer vi till med för stort festspektakel än vad vi lyckas planera i tid ...

Lapinette skrev 2010-03-31 17:07:58 följande:
    AM - sen när och varför är du smygläsare!!!!
  • Snorkfröken77

Lappis - Grattis!!! Äntligen!

Telis - Frysar som man inte behöver frosta av är jättebra, låter inget mer men det blir avsevärt mindre plats i frysen för varor. Ett tips vi fick när vi skulle köpa frys och kyl var att kolla att det finns en hel svetsad plåt på baksidan, detta gör att inte skåpet slår sig med tiden och börjar läcka kyla = bli mindre effektivt. Vad jag vet då för tre år sen var det bara Electrolux/Husqvarna samt Miele som hade det.

Muggles - Det jag har läst om täckbark har varit lite tveeggat, det beror nämligen på hur unga plantorna är som ni ska lägga täckbark runt, är det etablerade plantor är det inga problem men är det unga plantor så gör täckbarken att det växer sämre (kommer inte ihåg exakt men det var något med kvävet ) Är det unga plantor skulle jag rekommendera vanligt ogräsrensade tills de tagit sig ordentligt.

I dag har jag varit på resande fot till metropolen Borås Det var trevligt om än utmattande, jobbigt att kånka på tung bärbar dator. Det borde dock vara min sista resa i det slaget på det här företaget så det kändes lite skönt.

• viktualia

Trollet har smågnällt hela dagen och jag blir helt matt... alltså övertygade jag maken om att ta med sonen när han ska fixa några ärenden så här på kvällskvisten... dels brukar Trollet somna i bilen och dels vill jag vila öronen...

I det större perspektivet börjar det väl kanske bli dags att ta tag i källan till gnället. Antingen är det nån utvecklingsfas eller så är det något i bröstmjölken som han reagerar på... *suck* För det där med grön bajs och för lite eftermjölk har vi fått ordning på faktiskt.. men gnället kvarstår...

• porchez

Lappis - guuud så spännande och vad roligt att det gick fortare än väntat

Telis var det va? som undrade om kylskåp/frys? en sak jag har märkt både hemma och hos vänner, är handtagen! Vissa blir glappa väldigt fort! Tänk om ni vill ha ett fast handtag eller ett man (hur förklara man) öppnar med?
    Är det lite löst i butiken så är ju det ett bra varningstecken. Min väninna har ett kylskåp som man ska öppna med en fotpedal och vanligt handtag, problemet där är att de har mycket gäster som alla springer och gluttar i kylskåpet, ingen använder fotpedalen och nu börjar det börjat glappa.

• porchez

tack för länken Telis! och jätte fint namn Vänner, på en otroligt söt son

• Hattis

Porchez - ingen bror har han (och inte brukar han städa frivilligt heller )

Lappis - Grattis!!! Vad skönt! Din kloke make kan säkert charma vem som helst Ang. snabbäktenskap - lite häftigt av makens kompis att göra så (oromantiskt nog så ser jag ett äktenskapsförord framförmig). Jisses!
    Hur gör ni tror du, Frankrike är ju en liten omväg från Venedig...

MSW - men då.

KOKO - Vaccuumpump kanske? Finnes för annat bruk än det man först tänker på

Hm, galleriet ja. Någon gång kanske jag törs visa min nuna (är ju ruggigt nyfiken)

• Hattis

Täckbark hm. Ny jord till balkonglådorna kanske. Jag har inbillat mig att det blir lite näring till den gamla jorden från de blommor som stått och förmultnat i lådorna under vintern. Vad tror ni?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge