• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

PB - OK!

Jag försöker vara väldigt selektiv med vad barnen får se på tv (ingen reklam, inga musikvideor, osv, dvs inget med snabba bildväxlingar), men barnprogram får de ju se (framför allt conny förstås). Nu är det så ska det låta-repris, och lillebror sitter som KLISTRAD. Hahaha, ser till och med ut som han dansar där i gåstolen!
    Snart ska vi dock klä på oss och ta en promenad för att till slut hämta ut knölarna. Bra tajming att få dem nu till påskhelgen då jag kanske till och med kommer ha tid att få ner dem i krukorna. Spännande att se vad det nu var jag beställde också.

• _koko_

Ore - Ja, vi ser mest fram emot att slippa torka frömjöl från utemöbeln varje dag, slippa sopa frökapslar och sen slippa sopa/kratta löv på hösten... Och dessutom få mer vatten i brunnen och grön gräsmatta på den delen av tomten som björken nu suger torrt varje sommar...

Det ska bli jättefint här i helgen, så solen är nog på väg hit också. Hoppas!!

• _koko_

Mäh, glömde ju! Muggles hälsa piggis så gott! Fast jag kan ju stalka henne på FB förstås.

Nu ut i regnrusket!

• Tinga

PB - fast om man först får ett plus och sen mens, så är det ju inte mens utan missfall. Iallafall om jag fattat rätt; dvs man kan få minus fast det är plus, men man kan aldrig få plus om det egentligen är minus. Det var väl det här Nenne råkade ut för på sin första ivf; ett plus som blev ett missfall. I det fallet var hon ju ändå glad att hon testat, för att det åtminstone visat att det varit något först, även om det gick åt skogen sedan. Vad jag gissar kan man väl knappast få ett plus om inte embryot fäst, så då får man ju åtminstone veta att den delen av processen funkat. Sen kan ju mycket hända under själva utvecklingen av fostret, men ju mer man vet som funkat, desto bättre måste det ju vara (för att bedöma sannolikheten att nästa försök ska lyckas, för det aktuella fallet är ju redan kört då).

Jösses vad jag babblar! Hoppas att det går att förstå åtminstone något av vad jag menar.

• snaily

Tinga
    Jag förstår precis vad du menar! Och det var just så jag tänkte när jag valde att testa 14 dagar efter ÄP.

Hej förresten!
    Här bara jobbar och jobbar jag. Var jättetrött igår kväll - inbillar mig att det kan vara lite hormontrötthet, eller i och för sig är jag ju ungefär så trött för det mesta - så gissa om jag blev förtvivlad när jag blev tvungen att pallra mig upp ur sängen och åka långt på en sjukresa! Tvingade med mig maken för första gången, som körde på vägen hem medan jag sov som en gris.

Tittar in lite senare - Glad påsk på er!

• passionsblomman

Tinga, jag förstår precis vad du menar. Fast hon på kliniken utrryckde sig verkligen i termer av mens, inte missfall. Hon sa att celler kan ha börjat fästa så det bildas graviditetshormoner, men att det sedan ändå inte blir mer. jag vet inte alls vr gränserna mellan vanlig mens och missfall går.

En sak läkaren sa efter återinförandet var att "är embryot bra nog för att bli ett barn så blir det det, du behöver inte fundera över din livmoder eller något annat. Det är egentligen redan klart och ligger bestämt i embryot, bara det att vi inte vet resultatet ännu."

Det var rätt skönt tyckte jag. Seda kan man ju vrida och vända och grubbla sig blå iallafall....

• snaily

passionsblomman skrev 2010-04-01 13:24:45 följande:

En sak läkaren sa efter återinförandet var att "är embryot bra nog för att bli ett barn så blir det det, du behöver inte fundera över din livmoder eller något annat. Det är egentligen redan klart och ligger bestämt i embryot, bara det att vi inte vet resultatet ännu."Det var rätt skönt tyckte jag. Seda kan man ju vrida och vända och grubbla sig blå iallafall....
    Det var ju en rätt bra tankegång! Jag har också försökt tänka så, att man inget kan göra för att påverka utgången, och det hjälper något i alla fall. Fast såklart - när jag tvingades jobba i natt trots den stora tröttheten så fick jag förstås för mig att det skulle kunna vara dåligt för Ynglet, men kvinnor har nog varit sjukt trötta och utmattade och utarbetade och stressade i alla tider och ändå lyckats vara gravida...

Just det - Lappis - tjohooooo!! Så kul att det äntligen händer något på adoptionsfronten!
  • viktualia

Ehum.... rapport från Trollets boning... bajsfärgen varierar så grönproblemet är inte helt borta..

.. och mammigheten är rätt rejäl.. jag försöker packa inför avfärden men någon vill bli gosad med... jaja.. är nästan färdig..

• Lapinette

pb - din stackare!!! Det där med cellerna låter som det jag drabbades av sista gången. Några vilsna celler som hade börjat växa någonstans utanför livmodern.

Usch, vad trött jag blev efter lunchen! Ska försöka överleva någon timma till sen tror jag att jag drar ut på stan.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge