• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Hej, vet inte när jag kommer att kunna läsa ikapp för snart vaknar nog Astrid. När vi kom ner hit så fungerade varken telefonen eller bredbandet, Telia håller på och jobbar på det, så nu har jag lånat mammas dator med mobilt bredband, vi slåss om den allihop men med två busiga barn får man ju aldrig tillfälle. Normalt kan jag sitta i soffan framför datorn medan jag ammar men nu måste jag sitta vid skrivbordet och har ingen mus heller så allt är så struligt, suck.

FruLLan, stackare med foten, vilket skräp. Kan du ta igen ridningen?

Iris är fortfarande rejält hostig och snuvig men febern har släppt. Den har istället flyttat sig till Astrid som nu också blivit sjuk och skrek halva natten för att hon inte kunde andas. Lyckades till sist få in tillräckligt med Nezeril i lilla näsan för att det skulle släppa tack och lov.

• Lapinette

AM - glömde skriva vi var över och tittade på lunchen och min kollega köpte kuddöverdrag medan jag själv avstod och tittade på. Tror det mesta, bästa, var borta tyvärr.

Frullan - ahhh... hoppa med häst inte på maken!

• Lapinette

Inte mycket hoppa här heller ... varken häst eller make. Min tant har kommit med besked och det är rena rama syndafallet.

• BrudSommar2006

Jäklar, nu vaknar hon. Hann i alla fall uppfatta att Snigeln har plussat, typiskt att det ska hända just nu när ja inte kan bevaka. Stort, stort, grattis, jag lever på hoppet att bredbandet kanske är här igen efter helgen. Får läsa om Televinkens nattliga bus senare.

• Lapinette

Vart tog alla vägen??!!! Inget fredagparty idag??!

• Tinga

Lappis - alla partajade väl så mycket igår efter Snigelns plus, så orken tog slut. Själv sitter jag här seg och sömnig efter den tidiga morgonen. Ska snart dra hemåt, och passa på att ta en liten lur innan maken kommer hem från sin tur på stan med Piff & Puff (som sov middag i 3 h idag, så de var uppenbarligen trötta).

• Lapinette

Tinga - det har du så rätt i. Det är bakfylla på tråden. Ingen som vill ha en liten återställare !?

• muggles

Hur har det gått för EA och Snaily? Jag är fullsketen med problem i ett projekt och har inte haft tid att titta in förrän nu...

• muggles

VA?! Har Snaily plussat? GRATTIS!!! Här händer det grejer när man vänder ryggen till...

• Tinga

Lappis - är det inte champagne blandat med apelsinjuice som lär vara bra som återställare? Synd på champangen, iofs.

Muggles - japp, Snaily har plussat! Tjoho! Så bara så du vet (och är beredd) så har en ny plusvåg startat nu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge